۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۲
کد خبر: 83015608
T T
۰ نفر
20‌ طرح عمراني و خدماتي در نهبندان افتتاح شد

بيرجند - ايرنا - همزمان با پنجمين روز هفته دولت 20‌ طرح عمراني و خدماتي با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي و جمعي از مسئولان در شهرستان مرزي نهبندان افتتاح شد.

به گزارش ايرنا فرماندار نهبندان روز سه شنبه در آيين افتتاح اين طرح ها گفت: اين تعداد طرح با اعتبار 11 ميليارد و 824 ميليون تومان احداث شد كه بيش از ‌57 هزار نفر از مزاياي آن برخوردار شدند.
ماشاءالله‌ كريمان خراساني بيان كرد: كارخانه خوراك دام و طيور در روستاي چاهداشي، زيرسازي و آسفالت بلوار معلم به نمايندگي از چهار پروژه شهرداري نهبندان، مجتمع آبرساني دهك به نمايندگي از پنج طرح آبرساني، روكش آسفالت گرم جاده نهبندان - شوسف به طول 12 كيلومتر، راه روستايي دهك - منگنه اي به نمايندگي از سه پروژه روستايي و پايگاه اورژانس جاده‌اي 115 دهك از مهمترين طرح هاي افتتاحي در شهرستان است.
همچنين ديدار با خانواده شهيد ابراهيم خزائي و غبارروبي مزار سيدنا الحسين دهك از ديگر برنامه هاي مسئولان در پنجمين روز هفته دولت در شهرستان نهبندان بود.
شهرستان نهبندان با 26 هزار كيلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بيرجند، از جنوب به استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود مي شود.
نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبي با فاصله 200 كيلومتر از مركز استان يكي از نقاط كمتر برخوردار از حيث وضعيت اقتصادي و در عين حال غني به لحاظ فرصت هاي سرمايه گذاري از جمله معادن و سنگ هاي تزئيني، كشاورزي و گردشگري به شمار مي رود.
188 طرح با اعتبار 76 ميليارد و 43 ميليون تومان در پنجمين روز هفته دولت در استان خراسان جنوبي به بهره برداري رسيد.
7556*3028

سرخط اخبار استان‌ها