۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۴۰
کد خبر: 83034363
T T
۰ نفر
83 درصد اعتبارات اشتغال پایدار در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: 83 درصد كل اعتبارات ابلاغی مرحله اول اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است و مرحله دوم این اعتبارات به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش ایرنا عباس ركنی شنبه شب در نشست مشترك كارگروه تخصصی اشتغال و كمیسیون هماهنگی بانك های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ابلاغ اولیه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای استان 118 میلیارد تومان بوده كه 110 درصد طرح ها معادل 127 میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده است.
وی با بیان اینكه خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان ها رتبه هفتم پرداخت اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را دارد تصریح كرد: اولین استان تهران بوده و یزد، اصفهان، سمنان، البرز و خراسان جنوبی در رتبه های بعدی قرار دارند.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از ادامه روند صعودی پرداخت ها گفت: مقایسه با سایر استان ها نشان می دهد كه خراسان جنوبی با رقم 118 میلیارد تومان در برابر 112 میلیارد تومان استان تهران جایگاه خوبی در كشور دارد.
وی با اشاره به برگزاری 19 جلسه كارگروه اشتغال در استان از ابتدای امسال اظهار داشت: 49 دستور كار، 137 مصوبه، هفت كمیته تخصصی مشاغل خانگی، 17 كمیته فنی، 14 كمیته پنج نفره استانداری و 150 جلسه شهرستانی حاصل برگزاری منظم كارگروه ها در 6 ماه نخست امسال بوده است.
ركنی درباره عملكرد خراسان جنوبی برای اجرای طرح كارورزی نیز گفت: پیش بینی استان در این طرح برای سال گذشته 2 هزار و 500 نفر بوده كه 406 واحد پذیرنده داشتیم و 92 نفر نیز جذب شدند.
وی ادامه داد: پیش بینی امسال یكهزار و 500 نفر بود كه در 295 واحد پذیرنده، 94 كارورز مهارت آموز جذب شده اند.
دبیر كارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی به اجرای مهارت آموزی در محیط كار واقعی اشاره و بیان كرد: 580 نفر برای امسال پیش بینی داشتیم كه در 163 واحد پذیرنده، 360 نفر مهارت آموز به كارگیری شدند.
وی با بیان اینكه 73.5 درصد طرح تعریف شده دستگاه های اجرایی در كارگروه تعیین تكلیف شده است گفت: میانگین كشوری در 42 درصد بوده و خراسان جنوبی در این شاخص رتبه سوم كشور را كسب كرده است كه نشان از فعالیت خوب دستگاه های اجرایی و كمیته فنی اشتغال دارد.
ركنی ادامه داد: خراسان جنوبی در رعایت سهم ابلاغی نیز 10.1 درصد انحراف داشته كه این رقم در كشور 41.5 درصد و در تهران و اصفهان 100 درصد است.
وی با بیان اینكه خراسان جنوبی در جذب كارورزان از بین دانش آموختگان دانشگاهی رتبه دوم كشور را كسب كرده است گفت: 6.1 درصد واحدهای پذیرنده فعال در این زمینه مشاركت داشته اند.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح كرد: طرح كارورزی به دلایل مختلف از جمله كم بودن حق الزحمه و شامل بودن قشر خاص موفقیت نداشته لذا پیشنهاد اصلاح این طرح به وزارتخانه داده شده است.
وی بیان كرد: خراسان جنوبی در اجرای طرح مهارت آموزی نیز رتبه دوم كشور را كسب كرده كه نشان می دهد 2 برابر سهمیه ابلاغی فعالیت انجام شده است.
ركنی درباره حوزه تسهیلات اشتغال استان گفت: 129 میلیارد تومان طرح منعقد و 96 میلیارد و 580 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به آمار طرح های اشتغال به تفكیك بانك ها اظهار داشت: این آمار نشان می دهد اگر صندوق كارآفرینی امید و پست بانك عقب ماندگی خود را جبران كنند پرداختی استان به صد درصد می رسد.
وی گفت: به زودی ابلاغ دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز آغاز می شود كه رقم آن 118 میلیارد تومان خواهد بود و انتظار می رود برای جذب این تسهیلات نیز بانك های عامل و دستگاه های اجرایی به تلاش خود ادامه دهند.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها