۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۴۴
کد خبر: 83034472
T T
۰ نفر

پيكر مطهر شهيد لكزايي وارد بيرجند شد

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۴۴
کد خبر: 83034472
پيكر مطهر شهيد لكزايي وارد بيرجند شد

بيرجند - ايرنا - پيكر مطهر شهيد احمد علي لكزايي از شهداي تازه تفحص شده در جزيره گواردين پس از 33 سال روز يكشنبه با استقبال باشكوه مردم، مسئولان، فرماندهان نظامي و انتظامي و خانواده هاي شهدا و ايثارگران وارد بيرجند شد.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبي در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: راه شهدا الگوي مناسبي براي خدمتگزاري به مردم است.
حجت الاسلام تقي عزيزي افزود: شهدا مراحل سختي را براي آسماني شدن گذراندند و جامعه بايد به اين درك برسد كه زماني جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم براي عزت و سرافرازي ملت ايران از بهترين هديه خداوندي گذشتند.
وي ادامه داد: امروز هم وظيفه جوانان و نوجوانان انقلابي است كه راه و اسوه شهدا را سرمشق زندگي خود قرار دهند و در راستاي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي از هيچ تلاشي چشم پوشي نكنند.
وي اظهار داشت: تفحص اين شهيدان پس از 33 سال بيانگر لحظاتي سخت از مجروح شدن در بيابان هاي داغ جبهه است و اين مهم بايد نقشه راهي براي همه مسئولان و خدمتگزاران نظام باشد.
حجت الاسلام عزيزي افزود: به طور قطع يكي از اين راه ها، خدمتگزاري صادقانه به مردم است همانگونه كه شهدا با اخلاص تمام جان به جان آفرين تسليم كردند.
وي تاكيد كرد: اجراي عدالت بهترين نمود خدمتگزاري مسئولان به مردم است و مسئولي كه اين راه را انتخاب كند بدون شك در مسير شهدا و مورد شفاعت آنها قرار خواهد گرفت.
شهيد لكزايي يكم اسفند 1336 در گلستان به دنيا آمد و 23 بهمن 1364 در عمليات والفجر 8 به شهادت رسيد.
شهيد لكزايي از سوي ارتش جمهوري اسلامي به جبهه حق عليه باطل اعزام و در جزيره گواردين (نهر خين) تفحص شد.
به گزارش ايرنا پيكر پاك و مطهر اين شهيد پس از حضور در ميادين و خيابان هاي اصلي شهر بيرجند و وداع با خانواده، عصر فردا (دوشنبه) خاكسپاري مي شود.
*3215 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها