۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 83035303
T T
۰ نفر
42 میلیارد تومان مطالبات بخش سلامت خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیركل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاكنون 42 میلیارد تومان از مطالبات بیمه سلامت استان به موسسات طرف قرارداد شامل داروخانه ها، بیمارستان ها، مطب پزشكان و دانشگاه علوم پزشكی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا علی اربابی روز یكشنبه در نشست خبری افزود: به طور میانگین ماهانه 12 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد استان پرداخت می شود.
وی تصریح كرد: مجموع مطالبات پزشكان تا امروز و اسناد مردادماه تمامی موسسات طرف قرارداد پذیرش شده همچنین اسناد تیرماه تمامی موسسات نیز برابر ضوابط ابلاغی رسیدگی شده است.
مدیركل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اسناد مطالبات داروخانه ها، مطب های خصوصی، بیمارستان های غیردولتی، مراكز جراحی، آزمایشگاه های خصوصی، مراكز تصویربرداری خصوصی و مراكز توانبخشی غیر دانشگاهی نیز تا خرداد امسال تسویه شده است.
وی افزود: همچنین مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی استان و فروردین و اردیبهشت پرداخت شده و مطالبات خرداد و تیرماه نیز 70 درصد علی الحساب پرداخت شده است.
اربابی با بیان اینكه مطالبات مراكز سطح یك روستاییان نیز تا پایان تیر امسال پرداخت شده است گفت: امسال در خصوص پرداخت مطالبات موسسه های طرف قرارداد با تخصیص اعتبارات به موقع با مشكل برخورد نكرده ایم كه امید است این روند همچنان ادامه یابد.
وی تصریح كرد: عمده هزینه های بیمه سلامت در بخش بستری بوده است كه این موضوع نیاز به بازنگری و كنكاش مجدد دارد و از ابتدای امسال با مشاركت و مساعدت دانشگاه علوم پزشكی بیرجند تلاش داریم هزینه های مازاد بستری های طولانی مدت یا بستری های بی مورد را پیگیری كنیم كه در این زمینه گشایش های خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مواردی از جمله درخواست زیاد خدمات پاراكلینیك و تجویز داروهای گران قیمت و وارداتی توسط پزشكان از دیگر موضوعاتی است كه با همكاری دانشگاه بیرجند در حال بررسی هستیم.
اربابی با بیان اینكه در این خصوص پروتكل نوشته و اجرا می شود گفت: سعی كرده ایم در سال جاری به صورت ماهانه یا فصلی كارنامه عملكردی پزشكان در خصوص تجویزها و هزینه های ایجاد شده در بخش خصوصی و دولتی را در اختیارشان قرار دهیم تا در جریان تجویزها قرار گیرند.
وی بیان كرد: 62 درصد جمعیت خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت استفاده می كنند و هم اكنون 472 هزار و 500 نفر از جمعیت استان بیمه شده سلامت هستند.
مدیركل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از این تعداد 65 هزار و 500 نفر بیمه كارمندی، 11 هزار و 900 نفر سایر اقشار، 334 هزار نفر صندوق روستاییان، 58 هزار و 600 نفر بیمه سلامت همگانی و 2 هزار و 100 نفر عضو صندوق ایرانیان هستند.
وی افزود: با اجرای طرح استحقاق سنجی، موضوع همپوشانی بیمه ها به میزان قابل توجهی برطرف خواهد شد و در استان خراسان جنوبی 90 هزار دفترچه هم پوشانی و تداخل داشتند كه 56 هزار مورد مربوط به اقشار روستایی بود.
وی بیان كرد: در نشستی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند مقرر شد فرم مربوطه در اختیار مراكز بهداشتی روستاها گذاشته شود تا افرادی كه از سال 94 به قبل دفترچه داشته اما آن را تمدید نكرده یا استفاده نكرده باشند از آمار بیمه سلامت خارج یا مجدد نسبت به تمدید دفترچه اقدام كنند.
اربابی گفت: امسال 668 نفر از اتباع خارجی دفترچه بیمه سلامت را دریافت كردند كه 635 نفر جزو اقشار آسیب پذیر بوده و از بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار شده اند.
وی با بیان اینكه 600 بیمار خاص در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: از این تعداد 223 نفر بیمار دیالیزی، 60 نفر تالاسمی، 100 نفر پیوند كلیه، 115 نفر ام اس و 104 نفر بیمار هموفیلی هستند.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها