۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۹:۴۷
کد خبر: 83062995
T T
۰ نفر

اجراي طرح خيرساز در دانشگاه بيرجند آغاز شد

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۹:۴۷
کد خبر: 83062995
اجراي طرح خيرساز در دانشگاه بيرجند آغاز شد

بيرجند ـ ايرنا ـ عمليات اجرايي طرح خيرساز كارگاه هاي مهارت آموزي، كارآفريني و اشتغال دانشگاه بيرجند روز جمعه با حضور مشاور وزير و دبير ستاد خيرين آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري آغاز شد.

به گزارش ايرنا مديرعامل بنياد حاميان دانشگاه بيرجند در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: برآورد اعتبار اين طرح به مساحت 500 متر مربع 250 ميليون تومان است كه 110 ميليون تومان توسط خير نيك انديش دكتر زنگويي از اعضاي هيات علمي دانشگاه تامين شده است.
محمدحسين سالاري اظهار داشت: بنياد حاميان دانشگاه بيرجند در راستاي تعامل بيشتر جامعه و دانشگاه به عنوان يك موسسه غيرسياسي و غيرانتفاعي در پايان سال 93 تاسيس شد.
وي بيان كرد: اين بنياد سال 95 پس از اخذ پروانه فعاليت سازمان هاي مردم نهاد فعاليت رسمي خود را آغاز كرد و طي مدت كوتاه فعاليت خود مشمول حمايت هاي بي دريغ خيرخواهان، نيك انديشان و حاميان علم و دانش بوده و اين فعاليت ها منتج به دستاوردهاي ارزشمندي شده است.
مديرعامل بنياد حاميان دانشگاه بيرجند هدف از تشكيل اين بنياد را بهره گيري از توانمندي هاي مادي و معنوي خيرين، تشويق و ترغيب نيكوكاران و نيك انديشان در تقويت و گسترش زيرساخت هاي دانشگاه برشمرد.
وي گفت: حمايت از فعاليت هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و هنري منطبق با اهداف بنياد و دانشگاه، حمايت از كارآفرينان جوان دانشجو و كمك به تاسيس شركت هاي دانش بنيان و حمايت از دانشجويان نيازمند دانشگاه از طريق راه اندازي صندوق نيكوكاري از ديگر اهداف اين بنياد در نظر گرفته شده است.
سالاري افزود: در حال حاضر چهار طرح توسط بنياد حاميان دانشگاه بيرجند با هزينه كرد يك ميليارد و 500 ميليون تومان در دست اجرا است.
وي گفت: احداث آزمايشگاه پيشگيري از بيماري ها و آسيب هاي اجتماعي با زيربناي 570 متر مربع و پيشرفت فيزيكي 75 درصد از جمله اين طرح هاست.
مديرعامل بنياد حاميان دانشگاه بيرجند اضافه كرد: همچنين احداث خوابگاه دخترانه 15 خرداد با زيربناي 470 متر مربع و پيشرفت فيزيكي 55 درصد و مجتمع آزمايشگاهي دانشكده مهندسي برق كامپيوتر (فاز 1) و احداث خوابگاه متاهلين با ظرفيت 12 واحد و مساحت 650 متر مربع از ديگر طرح هاست.
به گزارش ايرنا وزير علوم، تحقيقات و فناوري عصر امروز (جمعه) وارد بيرجند مي شود و افتتاح چند طرح عمراني، ديدار با دانشجويان و اساتيد، شركت در اجلاسيه شهداي دانشجو و اساتيد خراسان جنوبي، بازديد از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و شركت در شوراي اداري استان از برنامه هاي سفر 2 روزه منصور غلامي به اين استان است.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها