۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83073294
T T
۰ نفر
آگاهي نسبت به فضاي مجازي در جامعه ضعيف است

بيرجند - ايرنا - فرماندار بيرجند گفت: آگاهي نسبت به فضاي مجازي و سايبري در جامعه ضعيف است و بين قربانيان اين حوزه قشر تحصيلكرده هم بوده كه مورد كلاهبرداري قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا علي ناصري روز يكشنبه در نشست ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان بيرجند افزود: داشتن سواد دانشگاهي به تنهايي سبب مصونيت از آسيب فضاي مجازي نيست و به همين دليل بارها در كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان تقاضا كرديم با همكاري پليس فتا به عنوان كارشناس موضوع و ديگر دستگاه هاي مربوط در همه حوزه ها براي جوانان و ساير اقشار دوره هاي آموزشي برگزار شود.
وي اظهار داشت: فضاي مجازي حوزه اي حساس و خطرناك است كه اگر در بخشي از اين حوزه اتفاقي رخ دهد، افراد به دليل حفظ حرمت و آبروي خود حاضر به شكايت نيستند.
فرماندار بيرجند گفت: ممكن است در فضاي مجازي اتفاقاتي رخ دهد اما منجر به شكايت و تشكيل پرونده نشود و بعضي از اين مشكلات به اتفاقات هيجاني در سطح كلان كشور بر مي گردد.
وي افزود: سال قبل بعد از وقايعي كه دي ماه روي داد و هنجارشكني هايي كه انجام شد پيش بيني مي كرديم در حوزه فضاي مجازي بايد منتظر آسيب هاي بيشتر باشيم.
ناصري افزود: ممكن بود اين آسيب ها پايه و بنيان صنفي و اقتصادي داشته باشد اما استفاده اي كه از آنها مي شد به ديگر حوزه ها سرايت مي كرد و اين موضوع قابل پيش بيني بود.
وي حوزه جرايم اينترنتي را كه منجر به تشكيل پرونده مي شود، بسيار مهم دانست و گفت: حوزه آسيب هاي اجتماعي مبتني بر فضاي مجازي حوزه اي ديگر است كه كاركردهاي آن متفاوت است.
فرماندار بيرجند بيان كرد: بايد بدانيم در فضاي مجازي به چه شكل ممكن است مورد سوءاستفاده قرار بگيريم يا اطلاعات خصوصي ما سرقت شود كه اين اطلاعات ممكن است حيثيتي يا مالي و بانكي باشد و بايد اين مسائل آموزش داده شود.
وي گفت: صدا و سيما نقش مهمي در حوزه آسيب هاي فضاي مجازي دارد چون يك هشدار در عرصه صدا و سيما و مطبوعات در خصوص آسيب هاي فضاي سايبري مصونيت زيادي ايجاد مي كند.
ناصري در بخش ديگري از سخنانش ستاد ساماندهي امور جوانان را فرابخشي توصيف كرد و افزود: اين ستاد به تنهايي نمي تواند در همه مشكلات راهكار اجرايي به اين معنا كه كاري انجام دهد، ارائه كند.
وي اظهار داشت: ستاد ساماندهي امور جوانان با هدف گذاري و تعيين محورها، مشكلات جوانان را بررسي مي كند و با همبستگي كه كارگروه ها در شهرستان و استان دارند آنها را به نتيجه عملياتي مي رساند.
فرماندار بيرجند بيان كرد: ستاد يادشده چون با حضور جوانان و نماينده هاي آنها و تشكل هاي مرتبط با جوانان برگزار مي شود، مشاركت اين قشر در بحث ها و استفاده از نظر آنها در صحنه تصميم گيري و اجرا را به دنبال دارد.
وي به ابزارهاي جديد در حوزه اشتغال اشاره كرد و گفت: امروز ابزار و رويكردهاي جديدي براي اشتغال داريم و شناسايي حطيه هاي جديد كسب و كار بايد يكي از وظايف كميته اشتغال باشد.
ناصري با ابراز اين عقيده كه دوره مشاغل سنتي به پايان رسيده است گفت: در حوزه ايجاد اشتغال از محل بازيابي مهارت هاي گذشتگان در زمينه احياي صنايع دستي كارهاي خوبي در شهرستان بيرجند انجام شده است.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها