طرح هاي كارشناسي شده در حوزه فرهنگ و هنر حمايت مي شود

بيرجند - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي گفت: طرح هاي كارشناسي شده و موثر كه منجر به ارتقاي جايگاه فرهنگ و هنر استان شود، حمايت مي شود.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي ناصر نبي زاده در نشست شوراي هماهنگي و برنامه ريزي ادارات شهرستان هاي تابعه با تاكيد بر اينكه جنس كار فرهنگ بسيار متفاوت با ديگر حوزه هاست، از ترسيم سند چشم انداز چهار ساله فرهنگ و هنر استان خبر داد.
وي با بيان اينكه بايد از همه ابزارها در ارتقاي فرهنگ و هنر استان استفاده شود گفت: در راستاي توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري، ديني و قرآني همكاري و مساعدت همه دستگاه هاي اجرايي لازم و ضروري است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي اظهار داشت: بايد ظرفيت هاي جديدي در حوزه فرهنگ و هنر استان ايجاد كنيم.
وي افزود: انتظار من از شهرستان هاي استان اين است كه با تعامل و همفكري با مجموعه اين اداره كل به سمت توانمندسازي بيشتر حركت كنيم تا بستري حرفه اي تر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوجود آيد، اين حاصل نخواهد شد مگر با برنامه ريزي و مشورت كه بايد به طور مستمر انجام گيرد.
نبي زاده بيان كرد: تهيه برنامه جامع به منظور پيگيري مطالبات و افزايش همكاري با ساير نهادهاي دولتي به منظور افزايش برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي ارزشمند است.
وي گفت: در دوران كاري در مجموعه اداري خود بايد قدر فرصت به وجود آمده در راستاي خدمت رساني بي منت به مردم را بدانيم، وظيفه شناس باشيم و به اموري كه به ما واگذار شده است به نحو احسن عمل كنيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي با تاكيد بر توجه به كلان پروژه هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: دستگاه هاي اجرايي وابسته به اين اداره كل استان مكمل همديگر هستند و در برگزاري باشكوه برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي بايد همكاري هاي همه جانبه داشته باشند.
وي تاكيد كرد: شوراي فرهنگ عمومي از جايگاه بسيار ويژه و حساسي برخوردار است چراكه اين شورا مباحث فرهنگي كلان جامعه را رصد و بررسي مي كند.
نبي زاده گفت: اصلاح فرهنگ عمومي اگر محقق نشود اهداف نظام اسلامي تحقق نخواهد يافت، پس بايد صاحب نظران و اصحاب فكر و انديشه در مورد مشكلات و فرهنگ هاي غلط و آسيب ها را در هر منطقه شناسايي و به دنبال آن چاره انديشي كنند.
وي ادامه داد: شوراي فرهنگ عمومي با آن بخش از فرهنگ عامه مردم بر اساس قانون سر و كار دارد چرا كه اين شورا ناظر بر رفتار عمومي مردم است و چون نمي تواند يك نسخه واحد براي مشكلات موجود در مناطق را داشته باشد، لذا شورا بايد در هر منطقه بر اساس اولويت ها و ويژگي هاي خاص همان منطقه شكل بگيرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي با تاكيد بر تشكيل به موقع جلسات شوراي فرهنگ عمومي، خواستار توجه جدي مسئولان عضو اين شورا شد و گفت: شوراي فرهنگ عمومي زماني موفق است كه مصوبات آن درون جامعه قابليت اجرايي داشته باشد.
وي اظهار داشت: تمامي شوراهاي فرهنگ عمومي بايد داراي شوراي علمي و مشورتي باشند چرا كه با بارش فكري توسط صاحبنظران و صاحبان انديشه موضوع و مشكلات استان و شهرستان بهتر رفع مي شود.
بنابراين اين گزارش در اين نشست هر يك از روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان هاي تابعه گزارشي از برنامه ها و نيازهاي فرهنگي و هنري شهرستان ها را به لحاظ زيرساختي و اعتباري بيان كردند.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها