۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83074267
T T
۰ نفر
كشور براي حركت صحيح به الگوي اسلامي ايراني نياز دارد

بيرجند - ايرنا - نماينده مردم نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي گفت: ما براساس الگوي منحط غرب نمي توانيم پيشرفت كنيم و براي حركت صحيح به سند الگوي اسلامي ايراني نياز داريم.

نظر افضلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حركت كشور بايد براساس ارزش هاي اصيل انقلاب و اسلام باشد و اجراي سند الگوي اسلامي ايراني پيشرفت كه از سوي رهبر معظم انقلاب بر آن تاكيد شده، لازمه حركت در اين مسير است.
وي گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در بسياري عرصه ها مثل صنايع دفاعي و علمي و فناوري كه روي آن كار شد پيشرفت هاي عظيمي حاصل شد اما در بخش اقتصادي غفلت هايي شده كه با استفاده از الگوي توسعه اي اسلامي مي توان اين مشكل را رفع كرد.
نماينده مردم نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: اقتصاد كشور با ايمان، تلاش و حركت جهادي و بر مبناي ارزش هاي مترقي اسلامي پيشرفت مي كند.
وي گفت: در حال حاضر در نحوه بانكداري كشور و برخي حوزه هاي اقتصادي مشكلاتي وجود دارد كه بايد طبق بيانات مقام معظم رهبري با الگوي اسلامي و ايراني به دنبال رفع مشكلات كشور در همه حوزه هاي باشيم.
افضلي ادامه داد: حوزه هاي علميه بايد به شكل دقيق مفهوم اقتصاد اسلامي را تعريف كنند و تفاوت اقتصاد اسلامي با نظام هاي سرمايه داري و سوياليستي مشخص شود.
وي گفت: لازم است بر مبناي احكام قرآن كريم در حوزه اقتصاد حركت كنيم و نحوه اجرايي اقتصاد اسلامي در جامعه بيان شود.
وي تصريح كرد: اسلام شكاف اجتماعي را نمي پسندد در حالي كه امروز در جامعه شكاف وجود دارد و بايد بررسي شود آيا كسي كه پول دارد در جامعه اسلامي حق بازي با زندگي مردم را دارد.
نماينده مردم نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي افزود: از نظر اسلام اينگونه نيست و آن فرد پولدار هم بايد براي رفاه جامعه اسلامي به مردم محروم و مستضعف كمك كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي تدوين الگوي پايه اسلامي ايراني پيشرفت كه در آن اهم مباني و آرمان‌هاي پيشرفت و افق مطلوب كشور در پنج دهه آينده ترسيم و تدابير مؤثر براي دستيابي به آن طراحي شده است، دستگاه ها، مراكز علمي، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسي عميق ابعاد مختلف سند تدوين‌شده و ارائه نظرات مشورتي براي تكميل و ارتقاي اين سند بالادستي فراخواندند.
ايشان همچنين مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت را موظف كردند كه با مشورت مراجع مندرج در ابلاغ، نظرات و پيشنهادهاي تكميلي را دقيقاً بررسي و بهره‌برداري كند و نسخه‌ي ارتقاء يافته الگوي اسلامي ايراني پيشرفت را حداكثر ظرف دو سال آينده براي تصويب و ابلاغ ارائه نمايد، به‌طوري‌كه از ابتداي قرن پانزده هجري شمسي اجراي اين الگو با سرعت مطلوب آغاز و امور كشور بر مدار آن قرار گيرد.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها