۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83078392
T T
۰ نفر
خدمات بیمه سلامت الكترونیكی و هوشمندسازی می شود

بیرجند - ایرنا - مدیركل زیرساخت و امنیت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات بیمه سلامت الكترونیكی و هوشمندسازی می شود و برای رسیدن به این مهم نیازمند آنالیز، بررسی و تلفیق آمار هستیم.

به گزارش ایرنا محمدرضا نظری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت در بیرجند افزود: آمار و ارقام نشان می دهد در حال حاضر 110 میلیون نفر در كشور زیر پوشش بیمه هستند در حالی كه جمعیت كشور حدود 80 میلیون نفر است و انبوهی از افراد از خدمات 2 یا سه سازمان بیمه گر استفاده می كنند.
وی به طرح استحقاق سنجی و حذف همپوشانی های بیمه ای اشاره كرد و گفت: حدف دفترچه بیمه جدی بوده و تا بهمن ماه امسال هدف گذاری شده است.
مدیركل زیرساخت و امنیت سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: چهار سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت، خدمات درمانی نیروهای مسلح و كمیته امداد تفاهم نامه همكاری امضا كردند تا اطلاعات بیمه شدگان را در اختیار یكدیگر قرار دهند و در نهایت هر فرد از یك دفترچه بیمه و یك سازمان بیمه گر استفاده كند.
وی افزود: طرح نسخه نویسی الكترونیك نیز به صورت پایلوت 2 هفته گذشته در استان كرمان آغاز شد و به مرور در سطح كشور و سایر استان ها اجرایی خواهد شد.
نظری بیان كرد: الكترونیكی شدن خدمات بیمه سلامتی تا آنجا اهمیت داشت كه سال گذشته معاونت فناوری اطلاعات در سازمان بیمه سلامت تشكیل شد.
وی گفت: با راه اندازی این معاونت با هدف الكترونیكی شدن خدمات، مسیر مدیران برای تصمیم گیری های كلان در حوزه بیمه سلامت روشن می شود.
مدیركل زیرساخت و امنیت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در حوزه فناوری اطلاعات این سازمان علاقمندیم قدرت كارفرمایی و تعامل پذیری خود را افزایش دهیم.
وی با تاكید بر اینكه نیازمند آمار، داده و افزایش قدرت كارفرمایی هستیم گفت: تا زمانی كه اطلاعات درستی در ارتباط با خدمات قابل ارایه یا ارایه شده به شهروندان نداشته باشیم با تاخیر می توان تصمیمات لازم را در سطح جامعه اجرا كرد.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها