۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83089704
T T
۰ نفر
بانك ها خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیركل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: بانك ها خط مقدم جنگ تمام عیار اقتصادی هستند و نباید امنیت را در حوزه بانكداری فدای سهل الوصول شدن خدمات به مشتری كنند.

به گزارش ایرنا اصغر نظافت روز دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل بانك های خراسان جنوبی گفت: ناكارآمد جلوه دادن نظام اقتصادی امروز به سناریوی مدونی برای دشمن تبدیل شده است كه اگر بانك ها بد عمل كنند به نارضایتی مردم دامن زده می شود.
وی با بیان اینكه نوع تهدیدات دشمن متفاوت شده است، تصریح كرد: مدیران اقتصادی امروز با تهدیدات هیبریدی و چندگانه ای مواجه هستند كه نیازمند تدبیر و كار جهادی است.
به گفته وی 13 آبان و دیگر واژه هایی كه دشمن در روز های گذشته روی آن مانور داد از مهمترین این نقشه هاست كه جز با خودباوری مدیران مرتفع نمی شود.
نظافت اظهار داشت: امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، دشمن با سلاح هایی متفاوت همچون ارز، سكه و دلار عده ای را مستقیم و غیرمستقیم درگیر كرد كه اگر شورای عالی فضای مجازی و پدافند غیر عامل به موقع وارد عمل نمی شدند شاهد اتفاقات تلخی بودیم.
وی اضافه كرد: در آشفته بازار ارز عده ای ناآگاهانه و برخی هم عامدانه در میدان دشمن بازی كردند اما با هوشیاری متولیان امر و همكاری مردم از این وضعیت رها شدیم.
مدیركل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با بیان اینكه مدیران باید ریسك عملیاتی در برنامه هایشان تعریف كنند، افزود: زیرساخت، نیروی انسانی و فرایند از مهمترین این مراحل است كه باید به آن توجه ویژه شود.
به گفته وی امروز در بخش زیرساختی پدافند كمتر با مشكل مواجه هستیم اما می طلبد كه مدیران توجه ویژه ای به نیروی انسانی و موضوع فرایند ها داشته باشند.
وی یادآور شد: اساس پدافند غیر عامل مردم محوری است كه با آموزش و فرهنگ سازی ارتقا می یابد.
نظافت نقش رسانه ها را در هدایت افكار عمومی انكارناپذیر عنوان كرد و گفت: اگر در هدایت افكار عمومی به موقع عمل می كردیم نوسانات حوزه بازار، ارز و سكه تا این حد مشوش نمی شد.

** هیچگونه نگرانی برای ارتباطات بانكی وجود ندارد
دبیر كمیسیون بانك های خراسان جنوبی هم گفت: تمام نكات ایمنی با پشتیبانی چهار كانال مجزا در سیستم بانكی استان تعریف شده است و هیچ نگرانی برای ارتباطات بانكی وجود ندارد.
حمید دهباشی افزود: امروز از چهار طریق به استان ها و ادارات مركزی ارتباط داریم كه اگر برای هركدام از این كانال ها مشكلی به وجود آید از طریف كانال دیگر در كمترین زمان ممكن مشكلات ارتباطی مرتفع می شود.
وی با بیان این سخن مقام معظم رهبری كه فرمودند« لازم است اقدام های موثر در حوزه پدافند غیر عامل با كار بسیجی صورت گیرد» اظهار داشت: در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی مدیران در همه حوزه ها باید جهادی عمل كنند كه این امر در بانك های استان به وضوح دیده می شود.
دهباشی تاكید كرد: راه بسیار سختی را در راه داریم اما از اول انقلاب تاكنون ثابت كردیم كه با قدرت، تدبیر و اندیشه در مقابل هجمه های دشمنان پیروز عمل كردیم.
وی در ادامه برگزاری جلسات متمركز پدافند، شناسایی دارایی های سایبری و غیر سایبری، ارتقای سطح نظرات و پایش تصویری و رعایت نكات حفاظتی با ضریب بالای امنیتی را از مهمترین اقدام های بانك ها در بحث پدافند غیر عامل ذكر كرد.
از هشتم تا 14 آبانماه هفته پدافند غیر عامل است.
3215 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها