۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83090482
T T
۰ نفر
سه طرح دانشگاه فني و حرفه اي خراسان جنوبي افتتاح شد

بيرجند ـ ايرنا ـ سه طرح دانشگاه فني و حرفه اي خراسان جنوبي عصر دوشنبه با حضور رئيس دانشگاه فني و حرفه اي كشور افتتاح شد.

به گزارش ايرنا رئيس دانشگاه فني و حرفه اي خراسان جنوبي در حاشيه آيين افتتاح اين طرح ها در جمع خبرنگاران گفت: در اين ارتباط 2 كارگاه آموزشي و يك ساختمان آموزشي به مساحت يكهزار و 800 متر مربع در دانشكده هاي فني و حرفه اي دختران و پسران بيرجند و فردوس افتتاح شد.
وي اعتبار هزينه شده براي اين پروژه ها را يك ميليارد و 500 ميليون تومان اعلام كرد و افزود: عمليات اجرايي ساختمان آموزشي فني و حرفه اي پسران بيرجند نيز به مساحت يكهزار و 500 متر و اعتبار 3.5 ميليارد تومان آغاز شد.
رئيس دانشگاه فني و حرفه اي خراسان جنوبي اظهار داشت: تكميل و تجهيز يكهزار و 600 متر ساختمان آموزشي، 600 متر مربع سلف سرويس، 900 متر مربع خوابگاه دانشجويي و مجموعه كارگاهي به مساحت 300 مترمربع با هزينه كرد سه ميليارد تومان در شهرستان قاينات به بهره برداري رسيد.
وي عنوان كرد: در فردوس هم تفاهم نامه اي منعقد شد تا يكي از مدارس اين شهرستان كه خالي است نيز در اختيار دانشگاه فني و حرفه اي قرار گيرد تا براي آموزش دختران زمينه هاي لازم فراهم شود.
رئيس دانشگاه فني و حرفه اي خراسان جنوبي اظهار داشت: در دانشكده قاين با خريداري يك دستگاه سي ان سي با اعتبار 350 ميليون تومان اكنون 18 دانشجوي اين رشته ضمن فراگيري آموزش هاي لازم، با يكي از شركت هاي دفاعي قرارداد بسته و قطعه مي سازند.
وي ادامه داد: امروز اين كارگاه بطور رسمي افتتاح شد و اين آموزشكده قراردادي به ارزش 62 ميليون تومان با صنايع شهرستان مشهد امضا كرده و كار توليد هم انجام مي دهد.
نخعي با بيان اينكه امسال 17 رشته جديد به دانشگاه فني و حرفه اي استان افزوده شده است يادآور شد: در حال حاضر پنج مركز آموزشي و دانشكده در خراسان جنوبي داريم و چهار هزار و 217 نفر در اين مراكز در حال تحصيل هستند.
وي گفت: از نظر فضاي خوابگاهي برخي در شهرستان هاي قاين، فردوس و طبس مشكلي وجود ندارد.
رئيس دانشگاه فني و حرفه اي خراسان جنوبي افزود: در شهر بيرجند با كمبود خوابگاه براي پسران مواجه ايم در حاليكه خوابگاه يكي از دانشگاه هاي شهر خالي است و رايزني مي كنيم در اختيار دانشگاه ما قرار بگيرد.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها