۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83091024
T T
۰ نفر

157 برنامه دهه وقف در خراسان جنوبي اجرا مي شود

۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83091024
157 برنامه دهه وقف در خراسان جنوبي اجرا مي شود

بيرجند- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي گفت: امسال همزمان با دهه وقف 157 برنامه در استان اجرا مي شود كه محوري ترين آن نكوداشت آيت الله هردنگي است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام پرويز بخشي پور روز سه شنبه در نشست خبري اظهار داشت: آيت الله هردنگي از عارفان و مجتهدان برجسته استان بوده كه در زمان قديم به عنوان هميار و مشاور وقف ذيل بيش از 50 وقف نامه را تاييد كرده است.
وي با بيان اينكه 15 تا 24 آبانماه دهه وقف نامگذاري شده است افزود: ديدار با نماينده ولي فقيه و امامان جمعه، نشست تخصصي با كارخانه داران، پزشكان و غيره ، زنگ وقف و مسابقه انشا نويسي ، ديدار با خانواده شهدا، عيادت از واقفان برجسته، برگزاري چهار محفل انس با قرآن، مراسم زيارت ازبعيد و مراسم شهادت امام رضا (ع) در 19 بقعه متبركه سطح استان از جمله برنامه هاي اين دهه در خراسان جنوبي است.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي با بيان اينكه امسال در ايام پاياني صفر امامزاده شاهرخت ميزبان 12 هزار زائر مي شود گفت: اطعام و عزاداري از برنامه هاي پيش بيني شده براي اين زائران خواهد بود.
وي از غباروبي و عطرافشاني 16 بقعه متبركه در سطح استان همزمان با دهه وقف خبر داد و افزود: همايش ياوران وقف در 6 شهرستان برگزار مي شود.
بخشي پور با اشاره به برپايي 29 ايستگاه همه واقف باشيم و 13 خيمه معرفت در بقاع متبركه استان، اظهار داشت: امسال در دهه وقف 49 مبلغ بومي و غير بومي براي تبيين وقف به مناطق مختلف استان اعزام مي شوند.
وي با بيان اينكه در دهه وقف 14 پروژه افتتاح و كلنگ زني مي شود، عنوان كرد: بهره برداري از گنبد امامزاده شاهرخت، افتتاح 2 زائرسرا در طبس، كلنگ زني مجتمع تجاري در سرايان، افتتاح خانه عالم در نهبندان و كاروانسراي اميرحسنخاني، كلنگ زني زائرسراي چنشت و افتتاح سقاخانه ها از محل موقوفه بنگاه آب و لوله در بيرجند جزو اين پروژه ها است.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي با اشاره به ورود زائران پاكستاني به استان در روزهاي پاياني صفر گفت: امسال براي پذيرايي از زائران هشت موكب برپا شده است.
وي اظهار اميدواري كرد؛ سال آينده با تامين زيرساخت هاي لازم پذيرايي از زائران افغانستاني و پاكستاني به نحوه بهتري انجام شود.
بخشي پور از ثبت 53 وقف جديد از ابتداي امسال خبر داد و گفت: در برخي موارد وقف به عنوان دردسر معرفي مي شود لذا تا زماني كه ملك وقف مالكيت آن روشن نشده باشد ثبت نمي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي يادآور شد: از ابتداي امسال براي 330 موقوفه نيز سند اخذ شده است.
وي در ادامه با اشاره به ساخت هشت سقاخانه از محل موقوفه آب لوله بيرجند گفت: با توجه به حجم زياد اراضي اين موقوفه ، اگر بتوانيم مطالبات آن را به روز كنيم فعاليت هاي گسترده اي در سطح شهر انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اجحاف هاي آگاهانه و ناآگاهانه در حق موقوفه آب لوله اظهار داشت: اولويت اول اجراي نيت اين موقوفه، تامين آب شرب مردم است و اگر اين نياز اشباع شود حتما به سمت كارهاي خير ديگر حركت مي كنيم.
بخشي پور با بيان اينكه چاه هاي آب موقوفه آب لوله در اجاره شركت آب و فاضلاب است افزود: بخشي از مطالبات معوق موقوفه آب لوله بر دوش اين شركت است كه اميدواريم پرداخت شود.
وي با اشاره به عدم استقرار اداره اوقاف در درميان، تاكيد كرد: موقوفات زيادي در بخش هاي ذهان و قهستان وجود دارد كه نيازمند رسيدگي جدي است لذا اگر دولت مجوز جذب نيرو صادر كند اداره اوقاف در اين شهرستان راه اندازي مي شود.
9893* 6054

سرخط اخبار استان‌ها