۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 83091075
T T
۰ نفر
محدودیت صادرات از گمرك ماهیرود رفع شد

بیرجند- ایرنا- مدیركل گمركات خراسان جنوبی گفت: محدودیت صادرات چهار قلم كالا از روز گذشته ( 14 آبان) از گمرك ماهیرود استان به افغانستان رفع شد.

محمد علی خاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدودیت های صادراتی در گمرك ماهیرود بیشتر در بخش سوخت مشكل ایجاد كرده بود كه از روز گذشته با رفع محدودیت ها، 40 كامیون به افغانستان از این گمرك خارج شدند.
وی افزود: البته رانندگان ترجیح می دهد كه تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر از مرز خارج نشوند، لذا بعد از تعطیلات، تردد كامیون ها به روال عادی برمی گردد.
مدیركل گمركات خراسان جنوبی یادآور شد: در زمان منع صادرات، كالاهایی از جمله سیمان، كاشی و سرامیك در منطقه ویژه و بازارچه ماهیرود انبار شده بود كه اكنون برای صادرات آن مانعی وجود ندارد.
25 شهریور امسال گمرك افغانستان واردات چهار قلم كالا شامل مواد نفتی، سیمان سیاه، آهن ، كاشی و سرامیك را از گمرك فراه هم مرز با ماهیرود خراسان جنوبی ممنوع كرد.
بعد از گذشت حدود 50 روز از دیروز این محدودیت ها برطرف و ورود و خروج از این معبر مرزی به حالت عادی بازگشته است.
مرز ایران و افغانستان حدود 945 كیلومتر است كه 465 كیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی قرار دارد و از چهار بازارچه مرزی استان با این كشور همسایه فقط بازارچه ماهیرود فعال است.
این بازارچه در فاصله 240 كیلومتری شهر بیرجند و در فاصله 140 كیلومتری شهر سربیشه قرار دارد، این بازارچه با شهر فراه مركز استانی به همین نام در افغانستان 150 كیلومتر فاصله دارد.
فعالیت بازارچه ماهیرود از تیرماه 88 همزمان با شروع فعالیت گمرك مرز رسمی ماهیرود آغاز و جایگزین بازارچه مرزی میل 73 در استان شده است.
9893 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها