۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۹
کد خبر: 83091543
T T
۰ نفر
تعويض سيم هاي برق خراسان جنوبي در دستور كار قرار گرفت

بيرجند - ايرنا - مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان خراسان جنوبي گفت: اين شركت تعويض سيم هاي لخت را با هادي هاي روكش دار و كابل هاي خودنگهدار در دستور كار قرار داده است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي محمدابراهيم شركا در رزمايش قطع برق در استان به مناسبت هفته پدافند غيرعامل افزود: شركت توزيع نيروي برق تاكنون مقادير قابل توجهي از شبكه ها را تعويض كرده است كه اين اقدام دقيقا در راستاي پدافند غيرعامل بوده و شبكه ها را در شرايط خاص و بحراني حفظ مي كند.
وي گفت: در حال حاضر ميزان تلفات شبكه برق خراسان جنوبي هفت درصد است و مركز ديسپاچينگ مركز نظارت، كنترل و هماهنگي وضعيت شبكه هاي توزيع برق است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان جنوبي چهار پست انتقال و 21 پست فوق توزيع وجود دارد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي طول خطوط فشار متوسط استان را 13 هزار كيلومتر عنوان كرد و گفت: همچنين طول خطوط فشار ضعيف 6 هزار كيلومتر است.
وي از وجود 364 هزار مشترك در خراسان جنوبي خبر داد و گفت: نرخ انرژي توزيع نشده در استان 0.22 در هزار است به عبارت ديگر ميزان وقفه در تامين برق مشتركان در استان خراسان جنوبي به ازاي هر مشترك حدود 100 دقيقه در سال مي باشد كه در مقايسه با ارقام كشوري عدد بسيار پاييني است.
شركا با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي پدافند غيرعامل يادآور شد: سيستم موقعيت ياب خودرو (AVL) روي ناوگان خودروهاي عملياتي براي رديابي مناسب خودروها، كنترل به موقع و ايجاد بستر ارتباطي منظم بين مراكز اتفاقات و عمليات از سال 93 در اين شركت به بهره برداري رسيده است.
وي گفت: با هدف كنترل شرايط اضطراري، استفاده از فلوچارت هاي مانور و برقدار كردن مشتركان حساس سناريوي مانور بحران در اين شركت تهيه شده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي به كاهش نرخ انرژِي توزيع نشده به عنوان يكي از اهداف مهم شركت اشاره كرد و گفت: در اين راستا گروه هاي خط گرم فرمان از راه دور و نزديك در استان راه اندازي شده و در حال فعاليت است.
وي نصب و راه اندازي اتوماسيون شبكه هاي توزيع را يكي ديگر از اقدامات انجام شده در راستاي پدافند غيرعامل عنوان كرد و افزود: با وجود تحريم و فشارهاي اقتصادي شركت توزيع برق به هيچ وجه در بحث دانش روز عقب نمانده است.
شركا اظهار داشت: راه اندازي سامانه اعلام زلزله نيز از جمله اقداماتي است كه در راستاي افزايش آمادگي در مقابل حوادث طبيعي صورت گرفته به طوري كه اين سامانه با اعلام دقيق زمان و مكان زلزله شركت را براي امدادرساني در ساعات اوليه حادثه و كاهش حوادث بعدي ناشي از آن ياري مي كند.
وي از تجهيز كانكس هاي بحران در تمامي شهرستان هاي استان خبر داد و گفت: داخل اين كانكس ها همه اقدامات موردنياز براي امداد رساني وجود دارد.
وي طراحي عايق تراورس، تيغه تست، جمپر كات اوت فيوز، استفاده از برق گيرهاي ميله اي همچنين احداث پارك آموزشي را به عنوان طرح هاي ابتكاري شركت توزيع نيروي برق استان در راستاي ارائه خدمات بدون وقفه به مشتركان عنوان كرد.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها