۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83095413
T T
۰ نفر
جلوه مثبت از استان در افكار عمومي بسيار اثرگذار است

بيرجند - ايرنا - وزير جهاد كشاورزي گفت: از رسانه ها مي خواهيم كه جلوه اي مثبت از استان خراسان جنوبي در افكار عمومي انعكاس دهند و اين فوق العاده اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ايرنا محمود حجتي روز يكشنبه در نشست جمع بندي سفر سه روزه به خراسان جنوبي در مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طبس با قدرداني از اصحاب رسانه افزود: اين بدان معنا نيست كه به جامعه دروغ بگوييم اما من به عنوان يك شهروند ايراني كه از متوسط مردم نسبت به سرزمين كشور به دليل مسئوليت هايي كه چند دهه داشته ام، آشناتر هستم امروز نظرم نسبت به سه روز قبل درباره استان تغيير كرده است.
وي گفت: با توجه به مشاهداتي كه داشتم اين تغيير نظر در جهت مثبت بوده است و آيا همه 80 ميليون نفر كشور مي توانند به استان بيايند و ببينند، بنابراين اينجا نقش رسانه ها پررنگ مي شود و رسانه ها در اين زمينه وظيفه دارند.
وزير جهاد كشاورزي كه در اين سفر به 8 شهرستان استان سفر كرد، گفت: در خراسان جنوبي ظرفيت هاي فراواني وجود دارد و خيلي مي توان توليد ثروت و اشتغال كرد كه بايد همت كنيم و خداوند توانايي آن را به همه ما داده است و ظرفيت طبيعت هم موجود است.
وي بيان كرد: موضوع گياهان دارويي در خراسان جنوبي جاي كار زيادي دارد به ويژه در مورد گياهان بوته اي كه كار نكرده ايم و درآمد فراواني هم دارد.
حجتي گفت: به عنوان نمونه خام فروشي آنغوزه درآمد زيادي دارد اما بايد با فرآوري آن ارزش افزوده ايجاد كرد و بايد همه از استانداري، فرمانداري و نمايندگان مجلس و همكاران ما براي ايجاد واحدهاي فرآوري پيگيري كنند.
وي افزود: پرورش ماهي تيلاپيا كه با آب شور سازگار است فوق العاده پرسود است و مي توان از آب هاي شور منطقه براي اين مورد استفاده كرد.
وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: در موضوع گلخانه هم در سطح استان و منطقه فقير هستيم و بايد به آن پرداخته شود.
وي با اشاره به ظرفيت پرورش شتر در خراسان جنوبي گفت: در موضوع پرورش شتر بايد به صورت ويژه به آن بنگريم و با واردات نژادهاي پر بازده شيري آن را در استان توسعه دهيم.
وي تاكيد كرد: متقاضي براي اين مورد نيز در استان وجود دارد و اگر هم نيست بايد برويم آن را پيدا كنيم و از او خواهش كنيم.
حجتي گفت: بايد گروه كاري ويژه در استان تشكيل شود و اين كار را در مناطق مستعد استان پيگيري كنند.
وي ادامه داد: تعليف، چرا، تقويت، مديريت، غرق و هر برنامه اي در ارتباط با مرتع توسط بخش خصوصي با قراردادهاي بلند مدت با اراضي وسيع انجام شود.
وزير جهاد كشاورزي گفت: بايد براي بخش خصوص پنالتي هم بگذاريم كه اگر كوچكترين تخطي از چارچوبي كه در جهت حفظ و سازگاري با طبيعت و محيط زيست انجام داد، يكطرفه قرارداد او قابل لغو باشد و هيچ حق و حقوق قضايي هم نداشته باشد.
وي با انتقاد از عملكرد منابع طبيعي خراسان جنوبي افزود: منابع طبيعي بايد روش هاي خود را عوض كند چراكه روش هاي كنوني جواب نداده است و من و همكارانم در وزارت جهاد كشاورزي اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
حجتي تصريح كرد: با كسي كه همراه است و با طبيعت سازگاري دارد اين عرصه ها را در اختيار او مي گذاريم و حتي بايد از او پشتيباني كنيم.
معاون امور دام وزير جهاد كشاورزي نيز در اين جلسه گفت: موضوع واردات شتر را كه از خواسته هاي مردم بود، پيگيري خواهيم كرد و مشكلات واردات از مرز پاكستان در كارگروهي با حضور رئيس سازمان دامپزشكي بررسي مي شود.
مرتضي رضايي افزود: موضوع پرورش دام سبك در خراسان جنوبي به عنوان پايلوتي كه توسعه پيدا كند در دستور كار قرار مي گيرد.
وزير جهاد كشاورزي جمعه گذشته ( 18 آبان) به منظور بهره برداري و بازديد از طرح هاي بخش كشاورزي خراسان جنوبي وارد اين استان شد و از مزرعه پرورش گل رز هزاردستان بيرجند، مجتمع كشت و صنعت سربيشه، مزرعه خارشتر شركت پيوند خاوران و تروند زعفران قاينات، شركت سهامي زراعي خضري، قنات بلده فردوس و پروژه آبخيزداري بشرويه در 2 روز گذشته بازديد كرد.
افتتاح آبياري زيرسطحي 72 هكتاري اسماعيل آباد نهبندان، پروژه آبياري تحت فشار شركت سهامي زراعي اسلام آباد قاينات و آغاز عمليات اجرايي مجتمع گلخانه اي سرايان از ديگر برنامه هاي سفر حجتي به خراسان جنوبي بود.
طرح تسطيح، تجهيز و نوسازي در سطح 800 هكتار از اراضي شهرستان طبس نيز امروز (يكشنبه) در سومين روز سفر وزير جهاد كشاورزي به خراسان جنوبي افتتاح شد.
استان خراسان جنوبي 11 شهرستان دارد و زرشك، زعفران و عناب از محصولات راهبردي اين استان مرزي است.
7217*3028

سرخط اخبار استان‌ها