۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83095458
T T
۰ نفر
فرآيند صدور مجوز در خراسان جنوبي طولاني است

بيرجند - ايرنا - نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس شوراي اسلامي گفت: پروسه اخذ مجوز در خراسان جنوبي بسيار طولاني و مجوزهاي بهداشتي طولاني تر است لذا بسياري از واحدها سيب سلامت ندارند.

به گزارش ايرنا محمدرضا اميرحسنخاني روز يكشنبه در نشست جمع بندي سفر سه روزه وزير جهاد كشاورزي به خراسان جنوبي در طبس افزود: اگر مشكلات متعدد مردم در بخش كشاورزي حل و فصل شود تحول بزرگي ايجاد مي شود چون مردم تعهد كاري دارند و مي توانند خود را مديريت كنند.
وي پروژه تسطيح و نوسازي اراضي كشاورزي را بسيار مهم دانست و گفت: برخي روستاها نياز به تسطيح اراضي دارد كه خواهش داريم اين طرح گسترده شود تا كشاورزان برخوردار شوند.
نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سفر سه روزه وزير جهاد كشاورزي به خراسان جنوبي بسيار فشرده اما موثر بود كه جاي تقدير و تشكر دارد.
وي گفت: عليرغم اينكه گفته مي شود اين استان محروم است اما ظرفيت هاي زيادي دارد كه بايد به آن توجه شود.
اميرحسنخاني افزود: بسياري از درختان پسته به دليل آفت پسيل خشك شده اما جمع آوري نشده است و پسته كاران استان دچار ضرر و زيان فراوان شده اند.
وي بيان كرد: شاخه هاي خشك آفت زده درختان پسته به منبع هاي عفونتي تبديل شده و آفت روز به روز در حال افزايش است.
وي گفت: برخي محصولات ديگر از جمله انار استان به ويژه شهرستان فردوس با مشكلات فراوان از جمله سفيدي انار مواجه شده و مشكلاتي براي كشاورزان به وجود آورده است.
نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مشكلات مختلفي در زمينه آفات محصولات كشاورزي در استان داريم كه بايد براي حل و فصل اين مشكلات تلاش و جديت بيشتري لحاظ شود.
وي به اصلاح نژاد دام اشاره كرد و گفت: در اين زمينه اقدامات بسيار خوبي در شهرستان هاي فردوس و طبس در حال انجام است اما بايد توسعه يابد.
اميرحسنخاني گفت: براي احداث 2 مجتمع پرورش بز سانن در استان پيگير بوديم اما به دلايل مختلف تسهيلات دريافت نكرد و از رده تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري خارج شد.
وي اضافه كرد: اينكه برخي واحدهاي 10 يا 20 راس دام تسهيلات دريافت كردند اما مجموعه 2 هزار راسي مجوز دريافت نكرد درخواست داريم اين موضوعات از طريق وزارت جهاد كشاورزي پيگيري شود تا نسبت به احداث اين مجتمع در استان اقدام شود.
نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: اگر اين مجتمع ها راه اندازي شود زمينه اشتغال بخش زيادي از مردم و معيشت آنها فراهم خواهد شد.
وي يكي از ظرفيت هاي خراسان جنوبي در بخش كشاورزي را پرورش شتر ذكر كرد و افزود: مراتع در اختيار شتر استان قرار نمي گيرد در حاليكه حداقل پنج هزار هكتار مرتع براي 2 هزار راس شتر بايد اختصاص يابد.
اميرحسنخاني گفت: هنوز نتوانسته ايم يك واحد فراوري شير شتر در استان داشته باشيم و به درستي از اين محصول استفاده نمي شود.
وي بيان كرد: از شير شتر مي توان در محصولات آرايشي و بهداشتي، يا محصولات لبني استفاده هاي فراوان كرد و مي توان استان مرزي خراسان جنوبي را به عنوان يك استان مركز پرورش شتر در نظر گرفت.
نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي گفت: بانك ها بايد مجاب به پرداخت تسهيلات به پرورش دهندگان شتر شوند تا جهش بزرگي در استان ايجاد شود.
وي عنوان كرد: در عرقيجات و سبزيجات شهرستان طبس فعاليت هاي خوبي دارد اما از اين ظرفيت استفاده نمي شود و مردم از مشكلات اقتصادي رنج مي برند.
اميرحسنخاني در خصوص استمحال وام هاي كشاورزي يادآور شد: زماني گفته شد وام هاي كشاورزي استمحال مي شود اما بعد از گذشت چهار ماه هنوز بانك مركزي اين مصوبه را اجرا نكرده و كشاورزان با مشكل مواجه شده اند.
وزير جهاد كشاورزي كه جمعه (18 آبان) وارد خراسان جنوبي شد تا امروز (يكشنبه) با حضور در شهرستان هاي بيرجند، سربيشه، نهبندان، قاينات، سرايان، بشرويه، فردوس و طبس ضمن بازديد از ظرفيت هاي بخش كشاورزي خراسان جنوبي چند طرح را افتتاح و كلنگ زني كرد.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها