۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۰۶
کد خبر: 83096034
T T
۰ نفر

فرماندار سربيشه:

بسيج يك فرهنگ است

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۰۶
کد خبر: 83096034
بسيج يك فرهنگ است

بيرجند - ايرنا - فرماندار سربيشه گفت: بسيج فقط يك واژه ساده نيست بلكه يك فرهنگ است.

به گزارش ايرنا محمدجواد فلاحي روز يكشنبه در نشست برنامه ريزي هفته بسيج افزود: فرهنگي كه ملت غيور ايران در آغاز انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) با دستان خالي و روحيه اي بسيجي به جهانيان نشان دادند.
وي با تاكيد بر اينكه خدمات رساني به مردم به ويژه روستاييان محور برنامه هاي هفته بسيج شهرستان قرار گيرد گفت: ستاد بزرگداشت هفته بسيج در سطح شهرستان برنامه ها و فعاليت ها را براساس مشاركت همه اقشار جامعه به ويژه نسل جوان برنامه ريزي و اجرا كند.
فرماندار سربيشه اظهار داشت: تمامي دستگاه‌ هاي اجرايي در برگزاري برنامه هاي هفته بسيج مشاركت كنند تا در اين هفته برنامه هاي خوبي در شهرستان برگزار شود و هفته بسيج فرصتي است تا مردم و جوانان را از خدمات مختلف نظام اسلامي و حوزه ايثارگري مطلع كنيم و تحقق آن به همت جمعي همگان و بسيجيان نياز دارد.
وي افزود: مردم و ملت شريف ايران روحيه بسيجي خود را در برهه هاي حساس همواره به منصه ظهور رسانده اند و با همين روحيه و با حضور پرشور و سلحشوري خود در 13 آبان امسال كه با سياست هاي مستكبرانه آمريكا حساسيت ويژه اي پيدا كرده بود، مانند گذشته جواب دندان شكني به برنامه هاي دشمنان اين نظام دادند.
فلاحي گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران امروز نيز به اشكال متفاوتي در حال جنگ و مقابله با سياست هاي استكباري است كه براي پيروزي در فتنه هاي مختلف دشمنان بايد ايثار و از خودگذشتگي هاي شهدا و بسيجيان هشت سال دفاع مقدس و آغاز انقلاب اسلامي را سرلوحه خود قرار دهيم.
وي با توجه به آغاز ماه ربيع الاول و لزوم تقويت روحيه نشاط و شادابي مردم از مسئولان خواست برنامه هاي شاد فرهنگي و ورزشي متناسب با سلايق نسل جوان براي هفته بسيج برنامه ريزي شود.
فرماندار سربيشه با گلايه از حضور نيافتن متوليان فرهنگ در جلسه برنامه ريزي هفته بسيج گفت: افرادي كه مدعي دغدغه مندي در حوزه فرهنگ هستند مسير رفع اين دغدغه بهره برداري از بسيج به عنوان يكي از ظرفيت هاي غني انقلاب است و اگر گفتمان ما پشت تربيون با رفتار ما متناسب نباشد نمي توانيم مدعي حركت در مسير ارزش هاي انقلاب باشيم چرا كه گفتمان به تنهايي كفايت نمي كند.
وي اظهار داشت: بسيج بازوي فرهنگي انقلاب به شما مي رود و ما براي تحقق آرمان هاي نظام اسلامي نيازمند استفاده از اين ظرفيت هستيم.
همچنين غبار روبي گلزار شهدا، قرائت وصيت نامه شهدا در مدارس، برگزاري نشست هاي بصيرتي، همايش بسيج عشاير، فضاسازي ادارات و پايگاه هاي بسيج، ديدار با خانواده شهدا و برپايي ايستگاه هاي سلامت از برنامه هاي هفته بسيج در شهرستان سربيشه مطرح و مقرر شد ادارات تا 24 آبان ماه برنامه هاي خود را به مجموعه بسيج شهرستان اعلام كنند.
شهر سربيشه به مركزيت شهرستان سربيشه با هشت هزار و 251 كيلومتر مربع وسعت در فاصله 66 كيلومتري جنوب بيرجند مركز خراسان جنوبي قرار دارد.
7556*3028

سرخط اخبار استان‌ها