۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۸:۲۸
کد خبر: 83096176
T T
۰ نفر
هفته كتاب بهترین فرصت ترویج فرهنگ مطالعه است

بیرجند - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هفته كتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی و فرهنگ سازی ایجاد ارتباط كتاب بین آحاد مختلف مردم است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر نبی زاده در نشست هم اندیشی بزرگداشت هفته كتاب با بیان اینكه كتاب یكی از عناصر مهم و اساسی در حوزه فرهنگی است افزود: هفته كتاب باید بستر مناسبی برای معرفی كتاب و كتابخوانی باشد.
وی با تبریك هفته كتاب به فعالان این حوزه گفت: هر سال در آبان ماه و با نزدیك شدن هفته كتاب برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی و كمك به ارتقای سرانه مطالعه برگزار می شود تا بتواند گامی مناسب در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان و عموم مردم با كتاب و مطالعه باشد و به ارتقای سرانه مطالعه و افزایش رشد فرهنگی كمك كند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم امسال نیر بتوانیم برنامه های خوبی با همكاری دستگاه های اجرایی در استان برگزار كنیم.
وی با اشاره به اینكه باید از ظرفیت های موجود در حوزه ترویج كتاب و كتابخوانی حداكثر استفاده را ببریم گفت: خیلی از چیزهای بلااستفاده و كمتر استفاده داریم كه اگر این موارد را در اختیار ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی قرار دهیم، همین موجودی یك موجودیت قابل توجه می شود.
نبی زاده با اشاره به نرخ پایین مطالعه و دیگر مشكلات از جمله گرانی كتاب در كشورمان گفت: برگزاری این جلسات ستادی به منظور گرامیداشت هفته‌ای از جمله هفته كتاب بصورت نمادین است تا شور و اشتیاق در سایه برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در جامعه اتفاق بیفتد.
وی حمایت از ناشران، مولفان، نویسندگان و كسانی كه در حوزه كتاب فعالیت می كنند را مهم برشمرد و افزود: اگر كشوری بخواهد رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار داشته باشد باید در آن تحقیق و پژوهش صورت گیرد و تحقیق و پژوهش زمانی در كشور محقق می‌شود كه مطالعه كافی وجود داشته باشد پس با اهمیت و جایگاهی كه مطالعه دارد باید تلاش كنیم تا سرانه مطالعه در كشور افزایش پیدا كند.
وی با اشاره به برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته كتاب، بر هم افزایی و كاربردی كردن برنامه ها در جهت فرهنگ كتاب و كتابخوانی در زندگی روزمره مردم تاكید كرد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برنامه های این اداره كل در هفته كتاب و كتابخوانی (٢٤ تا ٣٠ آبان ماه جاری) اشاره كرد و گفت: مراسم بزرگداشت هفته كتاب، رونمایی از كتاب، برپایی جلسات جام باشگاه های كتاب، اهدای كتاب، شب شعر، حافظ خوانی، قصه گویی، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع كتاب، برپایی كارگاه های آموزشی، نمایشگاه های كتاب و معرفی تازه های كتاب از اهم برنامه ها در این ایام خواهد بود.
این نشست با حضور دیگر نمایندگان دستگاه های اجرایی فعال در حوزه كتاب و كتابخوانی برای برپایی برنامه های هفته كتاب در محل سالن كنفرانس اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.
ارائه پیشنهاداتی توسط اعضای جلسه برای توسعه و ترویج فرهنگ كناب و كتابخوانی و برگزاری بهتر برنامه های این هفته از بخش‌های بعدی این نشست بود.
3028

سرخط اخبار استان‌ها