۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۱۸
کد خبر: 83101753
T T
۰ نفر
طرح سینما امید در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: طرح سینما امید در شهرهای بدون سینما و با جمعیت بالای ٢٠ هزار نفر اجرا می‌شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر نبی زاده در دیدار با نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار نهبندان افزود: این طرح در برخی شهرستان های استان از جمله شهرستان نهبندان می تواند باعث حل مشكلات عدیده ای كه در حال حاضر گریبانگیر این شهرستان ها به دلیل مشكلات مالی است، شود.
وی بیان كرد: طرح سینما امید با سازه سبك در بوستان‌های مركزی شهرهای مورد نظر در زمینی به مساحت یكهزار متر مربع احداث و در مدت سه ماه بعد از تحویل زمین و تهیه نقشه، بهره‌برداری می‌ شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌ها یكی از اركان اصلی تضمین كننده اجرای این طرح محسوب می‌شوند و همكاری و همدلی آن مجموعه با متولیان امر از جمله تأمین زمین ضروری است.
وی با اشاره به مشكلات سینما در شهرستان نهبندان بر اجرای طرح سینما امید با همكاری مسئولان شهرستان تاكید كرد.
نبی زاده با بیان اینكه نهبندان یكی از شهرستان های پرافتخار استان در مسائل فرهنگی، هنری، دینی و ... است گفت: نهبندان یكی از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار بوده و لازم است در نحوه اجرای فعالیت فرهنگی هنری در این شهرستان توجه جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینكه مدیریت عالی منطقه دغدغه فرهنگی دارد، آن را از نقاط قوت شهرستان برشمرد و افزود: هنر این است كه بتوانیم اختلاف نظرها را براساس مصلحت و خواست مردم به بهترین نحو مدیریت كرده و از تفاوت نظرها نهراسید بلكه از آن بهترین بهره را ببریم.
فرماندار نهبندان نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و تشكر، حمایت خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد.
ماشاء اله كریمان خراسانی گفت: مجموعه فرمانداری نهبندان برای فعالیت های فرهنگی اهمیت زیادی قائل است و كار فرهنگی از اولویت های این فرمانداری است و به جد پیگیر خواهیم بود كه اعتبارات مناسبی را برای ساخت و تكمیل پروژه های فرهنگی و هنری در نظر بگیریم.
براساس این گزارش مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در سفر یك روزه به شهرستان نهبندان با امام جمعه، اعضای شورای شهر، شهردار و هنرمندان این شهرستان نیز دیدار كرد و شورای فرهنگ عمومی نهبندان با حضور نبی زاده برگزار شد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با هنرمندان شهرستان نهبندان از برگزاری جشنواره استانی شعر طنز در این شهرستان خبر داد.
وی تالاب كجی نمكزار نهبندان را یك ظرفیت ملی و بین المللی برشمرد و گفت: امسال این جشنواره برای دومین سال در سطح ملی برگزار خواهد شد كه شاهد حضور هنرمندانی از سراسر كشور در این جشنواره هستیم و امیدواریم با تلاش همه جانبه و همكاری دیگر دستگاه ها بتوانیم گام های موثری در زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره و معرفی تالاب در سطح كشور برداریم.
نبی زاده با بیان اینكه هیچ تبعیضی بین شهرستان های استان قائل نخواهیم بود افزود: سعی كرده ایم با انعقاد تفاهم نامه هایی نگاه ویژه ای به هر شهرستان داشته باشیم چرا كه این امر باعت توسعه فرهنگ و هنر هر منطقه خواهد شد.
3028

سرخط اخبار استان‌ها