۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83104160
T T
۰ نفر
انتخاب كتاب متناسب با نياز مراجعه كننده باشد

بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: انتخاب كتاب در كتابخانه ها متناسب با نياز مراجعه كننده باشد و خواننده نيز متناسب با سن و سالش كتاب را انتخاب كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسملين سيد عليرضا عبادي روز يكشنبه در ديدار مديركل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان جنوبي افزود: نويسنده كتاب خوب بايد شاخص هاي مهارت، تعهد و ايمان را با هم داشته باشد.
وي اظهار داشت: كتابي كه نويسنده اش مهارت كافي در علم را داشته و ايمان و شخصيت ديني هم داشته باشد، مفيد است و اساس و بنيان كار كتابداري و كتابخواني رعايت حفظ امانت است تا كسي آسيب نبيند.
امام جمعه بيرجند غذاي روح را علم خواند و گفت: كمبود مسائل فكري و عقلاني سبب بروز انواع بيماري مي‌شود و كتابخانه‌ها بايد مجهز به كتاب مفيد باشند و در انتخاب كتاب تعهد، ايمان و علم كافي نويسنده از اهميت زيادي برخوردار است.
وي افزود: اقدام بدون علم مورد قبول نيست و كتاب اين‌گونه است چون براي هر جامعه، امت و كشوري كتاب شناسنامه است.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي بيان كرد: استعمار پير انگلستان سال‌ها ظلم و ستم كرد و بعد از آن ايالات متحده آمريكا و كشورهاي غربي آسيب هاي عظيمي را به كشور زده و براي نمونه انگليس، رضاخان بيسواد را به عنوان پادشاه در ايران قرار داد.
وي گفت: استعمار غرب دخانيات، فحشا، منكرات و بداخلاقي ها را براي ما به ارمغان آورد.
امام جمعه بيرجند افزود: همان طور كه خاصيت خوراكي ها با هم فرق دارد، خواص كتاب ها هم متفاوت است و بعضي كتاب ها براي ما شفا، بعضي ديگر مثل بلا و سم است.
وي يادآور شد: گاهي مطرح مي‌شود كه هر كتاب حداقل ارزش خواندن يك بار را دارد در حالي كه اين سخن درست نيست زيرا خواندن برخي كتاب ‌ها تنها وقت هدر دادن است.
24 تا 30 آبان ماه هفته كتاب و كتاب خواني است.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها