۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 83104235
T T
۰ نفر
بيش از 10 هزار زائر پاكستاني در خراسان جنوبي پذيرايي شدند

بيرجند - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي گفت: 10 هزار و 150 زائر پاكستاني تاكنون در راه برگشت از سفر اربعين و مشهد مقدس از مسير خراسان جنوبي عبور كردند و در موكب هاي اين استان پذيرايي شدند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام پرويز بخشي پور روز يكشنبه در نشست خبري گفت: چهار موكب پذيرايي براي زائران پاكستاني در خضري، بيرجند، نهبندان و قاين برپا شده است.
وي افزود: با توجه به اينكه سال آينده شيعيان افغانستان نيز تمايل داشته باشند در مراسم پياده روي اربعين شركت كنند و از استان خراسان جنوبي عبور خواهند كرد نياز است در برپايي موكب و پذيرايي از اين شيعيان فرهنگ سازي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي همچنين گفت: وقف ميراث ماندگار است و در بحث موقوفات بايد احياي وقف را در اولويت بگذاريم.
وي با تاكيد بر اينكه نيت ها بايد مطابق نيازهاي روز باشد بيان كرد: آيت الله جوادي آملي كه از واقفان بزرگ نيز مي باشد، نسبت به جاري بودن نيت وقف توصيه هاي مهمي دارد.
بخشي پور از تجليل 77 خادم، واقف و مسئول در همايش استاني وقف امسال خبر داد و افزود: امسال در دهه وقف (15 تا 24 آبان) هفت همايش در سراسر استان برگزار شد.
وي يادآور شد: همچنين در 19 بقعه متبركه محوري استان زيارت ازبعيد و مراسم عزاداري شهادت امام رضا (ع) برگزار و اطعام 14 هزار نفر در امامزاده شاهرخت همزمان با شهادت امام هشتم، غبارروبي و عطرافشاني 13 بقعه متبركه و برگزاري پنج محفل انس با قرآن از ديگر برنامه هايي است كه امسال در دهه وقف اجرا شد.
وي با بيان اينكه 37 كارشناس مشاوره وقف در بقاع متبركه، ادارات و مصلاي نمازجمعه مستقر شدند عنوان كرد: در اين مدت 15 نمايشگاه عملكرد و فرهنگي برپا شده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي با اشاره به اعزام 135 مبلغ بومي و غيربومي به نقاط مختلف استان در دهه اول محرم و دهه آخر صفر گفت: سعي شده بيشتر از مبلغان بومي در اين برنامه ها استفاده شود.
وي از ثبت 30 وقف جديد همزمان با دهه وقف در استان خبر داد و افزود: با اين احتساب رقم وقف هاي امسال به 83 مورد رسيده است.
حجت الاسلام بخشي پور از ديگر برنامه هاي اجرا شده در دهه وقف امسال را برگزاري نشست تخصصي با اصناف و بازاريان، برگزاري 12 زنگ وقف و مسابقه انشاء نويسي، عيادت از واقفان برجسته و ديدار با خانواده شهدا عنوان كرد.
وي با بيان اينكه دشمنان تلاش دارند با ايجاد امامزاده هاي جعلي باورهاي مردم را خدشه دار كنند گفت: اوقاف با قدرت از اين تحركات جلوگيري مي كند تا انسجام بين مردم دچار مشكل نشود.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي بيان كرد: در حال حاضر 96 بقعه متبركه در استان وجود دارد و تلاش هايي براي تهيه شجره نامه امامزدگان تاكنون صورت گرفته است.
وي با اشاره به شروع عمليات احداث سقاخانه ها در بيرجند از محل اجراي نيت بنگاه خيريه آبلوله اظهار داشت: تاكنون يك سقاخانه افتتاح شده و چهار باب ديگر آماده بهره برداري است كه تلاش مي شود تا پايان امسال آمار اين سقاخانه ها به 10 باب برسد.
بخشي پور گفت: سقاخانه نيلوفر با صرف 160 ميليون تومان اعتباربه بهره برداري رسيد كه آب آن از قنات علي آباد تامين مي شود.
وي افزود: موقوفه آبلوله بيرجند حدود 2 ميليارد تومان از يك دستگاه اجرايي طلبكار است كه اگر بتوانيم اين بدهي را دريافت كنيم كارهاي زيادي انجام خواهيم داد.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها