۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83104239
T T
۰ نفر

طرح ملي حفظ قرآن كريم در خراسان جنوبي اجرا مي شود

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83104239
طرح ملي حفظ قرآن كريم در خراسان جنوبي اجرا مي شود

بيرجند - ايرنا - رئيس اداره امور قرآني اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي گفت: طرح ملي حفظ قرآن كريم بشارت 1452 همزمان با سراسر كشور در خراسان جنوبي اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام مهدي عباسي روز يكشنبه در نشست خبري اظهار داشت: هدف از اجراي طرح قرآني بشارت 1452 بسط فرهنگ انس با قرآن ‌كريم و مفاهيم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آيات قرآن‌كريم با مشاركت نهاد‌هاي قرآني است.
وي با بيان اينكه موضوع طرح بشارت در سال جاري حفظ سوره‌هاي 37 گانه جزء 30 قرآن است گفت: بر اين اساس طرح در سه گام شامل سوره ناس تا زلزال در تابستان، سوره طارق تا بينه در پاييز و نباء تا بروج در زمستان اجرايي مي‌شود.
رئيس اداره امور قرآني اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي اضافه كرد: سه مرحله آزمون در مدت برپايي اين طرح ملي برگزار مي‌شود كه آزمون نهايي روز پنجشنبه 9 اسفندماه 97 برگزار خواهد شد.
وي گفت: بيش از 35 هزار جايزه به ارزش سه ميليارد تومان براي طرح بشارت در نظر گرفته شده است و از علاقه مندان قرآني درخواست مي شود در اسرع وقت با مراجعه به سايت بشارت براي ثبت نام و شركت در اين رويداد بزرگ قرآني اقدام كنند.
عباسي با اشاره به طرح تربيت حافظان قرآن در سازمان اوقاف و امور خيريه اظهار داشت: اين طرح از سال 91 در خراسان جنوبي اجرا شد و هر سال از ابتداي سال متقاضيان ثبت نام مي كنند.
وي افزود: از شروع اجراي اين طرح تاكنون 27 هزار نفر در بخش هاي مختلف قرآن را حفظ كردند.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها