۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83104772
T T
۰ نفر

مطالبات كشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83104772
مطالبات كشاورزان خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیر شركت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاكنون مجموع مطالبات كشاورزان استان در زمینه خرید تضمینی گندم و كلزا، 14 میلیارد تومان بوده كه تمام آن پرداخت شده است.

مجید اسداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان مهرماه گذشته 10 هزار و 157 تن گندم و بیش از 196 تن كلزا به صورت تضمینی از كشاورزان استان خریداری شد.
وی بیان كرد: قیمت خرید هر كیلوگرم گندم یكهزار و 300 تومان بود كه این قیمت برای گندم پاك یكهزار و 352 تومان امسال در نظر گرفته شده بود.
عضو هیات مدیره و مدیر شركت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال 22 مركز جمع آوری در استان خرید محصولات كشاورزی از جمله گندم را به عهده داشتند.
وی ادامه داد: از این تعداد 19 مركز زیر پوشش تعاون روستایی و سه مركز زیر پوشش شركت غله و خدمات بازرگانی بودند.
اسداللهی در ارتباط با هزینه های حمل بار گندم به مراكز جمع آوری اظهار داشت: دولت فقط هزینه های حمل از مراكز خرید تا سیلوی دائمی را پرداخت می كند اما هزینه حمل از مزرعه تا انبار به تصویب هیات دولت نرسیده است.
وی افزود: در خراسان جنوبی با همكاری سازمان تعاون روستایی در كارگروه خرید تصمینی گندم استان مصوب شد تا حد مقدور در شهرهایی كه از مركز جمع آوری دورتر بودند از جمله طبس و نهبندان، 50 درصد كرایه حمل به كشاورز پرداخت شود.
سطح اراضی زیر كشت محصول گندم در خراسان جنوبی امسال 21 هكتار بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد كاهش یافت.
در استان 9 هزار و 116 نفر بهره بردار گندم همه ساله به كشت این محصول می پردازند.
امسال یكهزار و 24 هكتار از اراضی كشاورزی استان زیر كشت كلزا بوده كه سطح سبز شده آن به خاطر آفت به 700 هكتار كاهش یافت.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها