گرایش به فضای مجازی زنگ خطری برای كتابخوانی است

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: استفاده ناصحیح از فضای مجازی و گرایش بیش از حد جوانان و نوجوانان به این مسیر زنگ خطری برای كتاب و كتابخوانی است كه دستگاه های فرهنگی باید تدبیری بیندیشند.

به گزارش ایرنا محمدرضا حسنی مقدم روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز كتاب، كتابخوانی و كتابدار در بیرجند افزود: با وجود تهدیدات همه جانبه ای كه دشمن در هیچ زمینه ای فروگذار نمی كند دستگاه های فرهنگی باید با قوت بیشتری وارد میدان شوند و فكری به حال كتابخوانی كنند.
وی با بیان این سخن مقام معظم رهبری كه فرمودند «سلامت فكر را با كتاب تامین كنید» تاكید كرد: دستگاه های فرهنگی باید در مكان های عمومی وقت خالی مردم را با كتاب پر كنند و امروز این مهم یك نیاز مبرم برای كشور است.
مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان جنوبی هم در این آیین با بیان اینكه دشمن از همه حوزه ها جز فرهنگی و اقتصادی از جمهوری اسلامی ایران ناامید است، گفت: دستگاه های فرهنگی با اقدام موثر باید جلوی دست اندازی استكبار جهانی را بگیرند.
محمدرضا رضایی تصریح كرد: با تلاش های انجام شده از سال 93 تاكنون اعتبارات بخش كتاب و كتابخوانی استان هفت برابر شده و امروز با توجه ویژه فرمانداران سراسر استان اعتبارات به هفت میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.
وی ادامه داد: تا سال 93 كل اعتبارات جذب شده از نهاد كتابخانه های كشور، 100 میلیون تومان بوده به طوری كه از 93 تاكنون یك میلیارد و 700 میلیون تومان نهاد كتابخانه های كشور به خراسان جنوبی كمك كرده و بیانگر اهمیت كتاب و كتابخوانی در حال حاضر است.
رضایی حضور خیران كتاب را مغتنم شمرد و اظهار داشت: در حوزه كمك خیران تاكنون 9 میلیارد تومان در كتابخانه های عمومی جذب شده است اما با توجه به اینكه 34 پروژه فعال در حال ساخت در استان وجود دارد نیازمند مشاركت بیش از پیش خیران هستیم.
وی با بیان اینكه كتاب در سبد خانوار مردم نیست، افزود: امیدواریم با فعالیت بیشتر بتوانیم این خلاء را برای جلوگیری از مشكلات معیشتی خانوارها تسهیل كنیم.
در پایان این آیین از كتابداران و كتابخوانان نمونه استان تقدیر شد.
24 تا 30 آبان ماه هفته كتاب، كتابخوانی و كتابدار است.
3215 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها