۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83105583
T T
۰ نفر
وحدت مسلمانان جرات ياوه گويي را از دشمنان مي گيرد

بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: اگر امت اسلامي با هم وحدت داشته باشند دشمنان اسلام هرگز جرات ياوه گويي و توهين به مسلمانان را نخواهند داشت.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا عبادي روز دوشنبه در همايش بزرگ بشير رحمت در نشست هم انديشي علماي شيعه و اهل سنت خراسان جنوبي افزود: فلسطين پاره تن جهان اسلام است و اين جمعيت كم در محاصره رژيم صهيونيستي، قدرت پوشالي آن را متزلزل كرده است.
وي ادامه داد: كه اگر جمعيت يك ميليارد و 500 ميليون نفري مسلمان جهان با هم وحدت داشته باشند دشمن جرات نمي كند بگويد كه اينها مال باربر من هستند و امروز استكبار هرچه دستور مي دهد متاسفانه توسط بعضي از حاكمان كشورهاي اسلامي به نام اسلام اجرا مي شود.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي تصريح كرد: انواع اختلاف بين امت اسلامي ربطي به قرآن، حديث و مذهب ندارد، بلكه مربوط به منافع انگلستان است چون 200 سال است كه در خانه مسلمانان لانه كرده و انواع مفاسد را ايجاد مي كند و نيز اين اختلاف از بعضي شيطنت ها و فريب خورده ها ناشي شده كه عالمان دين بايد براي اين مشكلات راهكار پيدا كنند.
وي اظهار داشت: امروز در بحرين، يمن، سوريه و ... بدترين جنايات انجام مي شود و بعد شك وجود دارد كه حكم اسلام چيست چون يا سكوت و يا حمايت مي شود، افرادي حتي در لباس علم دين از اين جنايت ها با سكوت و عمل خود حمايت مي كنند.
امام جمعه بيرجند گفت: بعضي امروز پرده ها را كنار زده و دست در دست صهيونيست ها گذاشته و مراوده برقرار مي كنند، اسلحه خريده و به سينه مسلمانان شليك مي كنند و هنوز عالم ديني خودش شك دارد كه موضوع چيست.
وي افزود: اگر مسلمانان براي وحدت در مقابل دشمنان جهان اسلام هر كدام به تعبير امام خميني (ره) يك سطل آب به اسرائيل بريزند اين رژيم غاصب را آب غرق مي كند.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي گفت: چند كشور بي لياقت در جنگ 6 روزه با صهيونيست ها مواجه شده و همه آنها شكست خوردند اين يعني شكست از درون وجود داشت اما در چند نوبت در سال هاي اخير صهيونيست ها پنجه در پنجه فلسطينيان مظلوم قرار داده و شكست مي خورند.
وي بيان كرد: قرآن قطعي الصدور است اما آيات قرآن به لحاظ دلالت بعضي، قطعي الدلاله هستند و اين شناسنامه پيامبر اسلام (ص) است و اينها محكمات كتاب هستند.
وي اظهار داشت: قرآن كه قطعي الصدور است اما در متشابهات ظني الدلاله است، افراد از آيه برداشت هاي مختلف دارند و راهش براي دلالت بايد آيات متشابهات را به آيات محكمات ارجاع داد.
امام جمعه بيرجند گفت: احاديث چند نوع است، بعضي از حديث ها متواتر و قطعي الصدور هستند و جاهايي كه اين احاديث قطعي الصدور بوده اگر قطعي الدلاله باشند اين اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي افزود: بسياري از احادث هم ظني الصدور هستند و بايد در علم رجال و درايه بررسي شده تا سره از ناسره جدا شود و از اين فيلتر بايد رد شود تا درصد اعتماد به حديث به لحاظ صدور و دلالت مشخص شود كه اين خود يك رشته تخصصي دارد و يكي از ملاك هاي آنها عرضه بر خود قرآن كريم است چون آنچه منافي با متن قرآن باشد از پيغمبر اسلام (ص) صادر نمي شود.
وي اظهار داشت: سوال ما اين است كه آيا آنچه ميان مسلمانان اختلاف است مربوط به دلالت قرآن يا حديث است چون اين مسائل عملي و قابل بررسي است و اگر چنانچه در برداشت هاي مختلف قرار بگيريم وقتي همه اجتهاد انجام شود و حجت تمام باشد مثل ديگر علوم اختلاف نظري است اما اختلاف نظر نياز به درگيري و نزاع ندارد.
7559 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها