۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰:۲۴
کد خبر: 83105999
T T
۰ نفر

مولوي فاروقي: رحم و محبت بين مسلمانان ترويج شود

۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰:۲۴
کد خبر: 83105999
مولوي فاروقي: رحم و محبت بين مسلمانان ترويج شود

بيرجند - ايرنا - امام جمعه اهل سنت بيرجند گفت: بايد رحم و محبت بيش از گذشته بين مسلمانان ترويج شود.

به گزارش ايرنا مولوي غلام حيدر فاروقي شامگاه دوشنبه در مراسم جشن ولادت پيامبر گرامي اسلام در مسجد النبي (ص) بيرجند به مناسبت آغاز هفته وحدت افزود: پيامبر گرامي اسلام حتي به حيوانات هم رحم و محبت داشتند كه اين ويژگي آن حضرت امروز بين مسلمانان كمرنگ شده است و شاهد مسلمان كشي در سطح جهان هستيم.
وي دستورات قرآن كريم و شخصيت پيامبر اكرم (ص) را عامل وحدت بين مسلمانان دانست و اظهار داشت: حضرت محمد (ص) شخصيت بزرگ عالم خلقت، بهترين و بزرگترين‌ عامل اشتراك مسلمانان به شمار مي رود.
امام جمعه اهل سنت بيرجند گفت: امروز جنايت هايي در كشورهاي اسلامي به نام اسلام انجام مي شود كه به دور از اخلاقيات پيامبر اسلام و از فتنه هاي دشمنان است كه بايد نسبت به آن هوشيار و آگاه باشيم.
وي هفته وحدت را حركتي براي ايجاد و تقويت وحدت بين مسلمانان دانست و افزود: وحدت مسلمانان نبايد مختص هفته وحدت باشد بلكه بايد آنان در تمام ايام وحدت داشته باشند و در راستاي تقويت آن تلاش كنند.
مولوي فاروقي با بيان اينكه فضايل و سجاياي پيامبر گرامي اسلام در قالب الفاظ نمي گنجد گفت: معراج پيامبر گرامي اسلام نشان از شخصيت عظيم آن بزرگوار است چرا كه در شب معراج جبرئيل به پيامبر مي گويد شما مي توانيد بالاتر برويد ولي اگر من بروم بال هايم مي سوزد ولي مقام شما نزد خداوند متعال بالاتر از من است.
وي بيان كرد: اخلاق، رفتار و كردار پيامبر گرامي اسلام (ص) براساس دستورات قرآن كريم است كه بايد شخصيت آن بزرگوار الگوي تمام مسلمانان باشد.
امام جمعه اهل سنت يكي از اهداف پيامبر اسلام را تكميل اخلاق كريمه برشمرد و گفت: يكي از نشانه هاي اخلاق كريمه اين است كه انسان به دنبال اصلاح اعمال خود باشد، بغض، كينه و خودخواهي از جمله رذايل اخلاقي است كه سبب هلاكت انسان مي شود و بايد مسلمانان به دنبال تزكيه نفس خود باشند.
وي اضافه كرد: پيامبر عظيم الشان اسلام آفريده شد تا انسان هايي كه از فطرت دور شده بودند به فطرت برگردند، اخلاق و فضايل انساني را بين انسان ها نهادينه كرده و ما را به كمال انساني برساند.
فاروقي گفت: پيامبر (ص) نجات بخش بشريت از گمراهي بود و زماني كه صفا و صميت وجود نداشت يا داشتن دختر ننگ بود، پيامبر اكرم نازل شد تا جهان را از بدبختي و جهل نجات دهد.
وي صبر و حلم و شاكر بودن در برابر نعمت هاي خداوند را از ديگر ويژگي هاي پيامبر ذكر كرد و افزود: بايد مسلمانان در برابر مشكلات مختلف صبر داشته و در برابر نعمت هاي بي كران خداوند هميشه شاكر باشند.
اين آيين به مناسبت 12 ربيع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روايت اهل سنت و آغاز هفته وحدت با حضور نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي، جمعي از مسئولان و مردم برگزار شد.
7556*3028

سرخط اخبار استان‌ها