۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۲
کد خبر: 83114537
T T
۰ نفر

اتباع غيرمجاز در گمرك ماهيرود شناسايي شدند

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۲
کد خبر: 83114537
اتباع غيرمجاز در گمرك ماهيرود شناسايي شدند

بيرجند - ايرنا - مديركل گمركات خراسان جنوبي گفت: 14 تبعه خارجي كه اغلب آنان كودك و زن بودند با پنهان شدن داخل تانكر خالي سوخت از مرز ماهيرود قصد ورود به كشور را داشتند كه شناسايي شدند.

محمدعلي خاشي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پنجشنبه هفته گذشته يك تانكر خالي افغان تحت رويه ورود موقت از مرز ماهيرود قصد ورود به كشور را داشت كه ماموران بر اساس تناژ باسكول به آن مشكوك شدند.
وي افزود: مامور بازرسي گمرك با سگ مواد ياب مشغول بازرسي از تانكر بود كه سگ با پارس هاي مكرر علامت وجود چيزي در تانكر را مي داد و بچه هاي مخفي شده كه از صداي سگ ترسيده بودند شروع به داد و بيداد كردند و به اين صورت 14 نفر از داخل تانكر بيرون آمدند.
مديركل گمركات خراسان جنوبي بيان كرد: پس از شناسايي اين افراد موضوع بازرسي صورتجلسه و افراد كشف شده تحويل پاسگاه انتظامي ماهيرود شدند تا بقيه مراحل را سپري كنند.
وي گفت: راننده كه سابقه تخلف ديگري هم داشته به همراه كاميون تا زمان اظهارنظر مراجع قضايي تحت نظر است.
خاشي افزود: اين اولين مورد كشفيات انساني در گمرك ماهيرود بوده است، اگرچه مرزباني محل مواردي را از خودرهايي كه قصد عبور از بازارچه دارند كشف مي كند.
به گزارش ايرنا قاچاق انسان مصداقي از جرايم سازمان يافته بين المللي است و به موازات گسترش آن عزم كشورهاي مختلف و همچنين قانونگذار براي مبارزه كيفري و اقدامات بازدارنده با اين پديده شوم افزايش يافته است.
با تجهيز گمركات به دستگاه هاي ايكس ري و ديگر تجهيزات كنترلي كشفيات قاچاق انسان در كشور افزايش يافته و ايران در صدر گمرك هاي جهان از اين نظر قرار گرفته است.
گمرك ماهيرود در نقطه صفر مرزي خراسان جنوبي و مرز ايران و افغانستان واقع است.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها