۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83116065
T T
۰ نفر
نگاهی به زندگی نامه و سوابق استاندار جدید خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - «محمدصادق معتمدیان» در نشست امروز (چهارشنبه) هیات دولت برای سكانداری استان خراسان جنوبی از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.

به گزارش ایرنا وی متولد 1349 كرمانشاه، دارای مدرك كارشناسی اقتصاد و كارشناس ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است.
آخرین مسئولیت معتمدیان قبل از انتخاب به عنوان هفتمین استاندار خراسان جنوبی، مدیركل دستگاه اجرایی در استان آذربایجان غربی بود.
استاندار جدید خراسان جنوبی همچنین عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب كشور است.
ریاست شورای سیاست گذاری موسسات آموزشی پژوهشی در شمال غرب كشور، خدمت در استان های آذربایجان غربی، كرمانشاه و ایلام در سطح مدیركل و معاون دستگاه های اجرایی از سال 1379 تاكنون و خدمت در ستاد دستگاه های اجرایی در تهران تا سطح مدیركل از مهمترین سوابق اجرایی معتمدیان است.
وی مدرس دانشگاه و كارشناس و پژوهشگر مسائل قومی، منطقه ای و توسعه ای است.
رئیس جمهوری با اشاره به انتخاب استانداران جدید برای چهار استان مرزی آذربایجان شرقی، مازندران، خراسان جنوبی و خراسان شمالی از سوی هیات وزیران گفت: استان‌های مرزی كشور در شرایط تحریم مسئولیت و بار سنگین ویژه‌ای بر عهده دارند.
حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی امروز - چهارشنبه - در جلسه هیات دولت با تأكید بر اینكه باید در راستای گسترش تبادلات مرزی و توسعه و فعال‌تر كردن بازارچه‌های مرزی تلاش كنیم، افزود: چند روز گذشته تصمیمی برای ارایه تسهیلات در مناطق آزاد اتخاذ كردیم تا به واسطه آن در موارد مشخص شده بدون انتقال ارز، بتوانند فرآیند واردات در این مناطق را داشته باشند.
وی ادامه داد: باید در آینده برای بازارچه‌های مرزی هم تسهیلاتی در حدی كه نیاز باشد، ‌قایل شویم تا بانك مركزی هم بتواند مدیریت خود را به خوبی اعمال كند.
رییس جمهوری با بیان اینكه استان‌های مرزی باید تبدیل به تامین كننده و دپوی كالاهای مورد نیاز كشور به ویژه مواد اولیه مورد نیاز كارخانه‌ها شوند، بیان كرد: تولید به ویژه در بخش صنعت و خدمات بسیار حائز اهمیت است كه گاهی نیاز به مواد، كالا و خدمات خارجی دارد و باید تسهیلات لازم در این راستا را فراهم كنیم تا به واسطه آن تولید در كشور، فعال شود.
روحانی با اشاره به انتخاب «محمدصادق معتمدیان» به عنوان استاندار خراسان جنوبی از سوی هیأت وزیران، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه هرچه بیشتر و بهتر این استان تاكید كرد و گفت: استان خراسان جنوبی استعداد بسیار خوبی در زمینه كشت محصولات صادراتی از جمله زعفران داشته و معادن غنی دارد كه می توان با استفاده از آنها در زمینه آبادانی و توسعه استان گام های خوبی برداشت.
رییس جمهوری با اشاره به هم مرز بودن این استان با كشور افغانستان و نزدیكی به پاكستان، اظهار داشت: مرزهای شرقی كشور می تواند تاثیر خوبی در صادرات و واردات داشته باشد؛ در عین حال گسترش روابط با همسایگان در توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، گردشگری و علمی مهم است.
محمدصادق معتمدیان هفتمین استاندار خراسان جنوبی پس از ابراهیم رضایی بابادی، سید صولت مرتضوی، قهرمان رشید، وجه‌الله خدمتگزار، سید علی‌اكبر پرویزی و محمدمهدی مروج الشریعه از زمان تاسیس این استان در سال 1383 تاكنون است.
وی چهارمین استاندار منصوب دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا با اجرایی شدن قانون منع بكارگیری بازنشستگان، 14 استاندار كشور از سمت خود كناره گیری كرده اند.
«محمدمهدی مروج الشریعه» كه شهریور سال گذشته از سوی هیات دولت به عنوان استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد، 26 آبان امسال با اجرای قانون منع بكارگیری بازنشستگان این پست را ترك كرد.
«مشیرالحق عابدی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری 26 آبان ماه با حكم وزیر كشور سرپرستی استانداری خراسان جنوبی را عهده دار شد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مركزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
3028

سرخط اخبار استان‌ها