۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۳۰
کد خبر: 83116412
T T
۰ نفر
بيش از 90 درصد اعتبارات كميته امداد تخصيص يافت

بيرجند - ايرنا - رئيس كميته امداد امام خميني (ره) از دولت و مجلس براي همكاري بي شائبه با اين نهاد قدرداني كرد و گفت: بيش از 90 درصد اعتبارات كميته امداد تخصيص يافته است.

به گزارش ايرنا پرويز فتاح شامگاه چهارشنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند افزود: با توجه به اهميت خودكفايي مددجويان 103 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال از محل تبصره 16، اعتبار روستايي و صندوق امداد به خراسان جنوبي اختصاص يافت كه تاكنون بخشي از اين تسهيلات در حوزه اشتغال جذب شده است و بقيه هم از آنجا كه سهم استان است، جذب خواهد شد.
وي اظهار داشت: شرايط اقتصادي اخير موجب افزايش 50 درصدي مراجعات مردمي به كميته امداد شده است، با اين حال در استان خراسان جنوبي مددجوي در صف براي وام اشتغال و جهيزيه ازدواج وجود ندارد.
رئيس كميته امداد گفت: عليرغم همه مشكلات افزايش 20 درصدي كمك هاي مردمي را در خراسان جنوبي از ابتداي سال جاري نسبت به سال گذشته شاهد هستيم كه بيانگر روحيه همبستگي و كمك به همنوع در اين استان است.
وي از ارتباط مستقيم با شهرستان هاي استان خبر داد و افزود: هرآنچه كه در سفر قبل به خراسان جنوبي وعده داده شد، محقق شده است.
فتاح بيان كرد: سياست ما در كميته امداد خودكفايي است اما به لحاظ مشكلات اقتصادي در چهار ماه گذشته چهار هزار خانواده به جمع مددجويان استان اضافه شدند كه غير از مستمري مصوب از سبد حمايتي اخير هم بهره مند شدند.
وي از كمك هاي موردي به بيماران صعب العلاج خبر داد و گفت: اميدواريم با همكاري بيش از پيش دولت و مجلس بتوانيم در راستاي اهدافمان نسبت به جامعه هدف كوتاهي نكنيم.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند هم گفت: شرايط اقتصادي اخير عرصه را بر مردم تنگ كرده است و مطمئنا اين صحنه امتحان نخاله ها را دور خواهد ريخت.
حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا عبادي افزود: مطمئنا استكبار و كساني كه در داخل بر طبل آنها مي رقصند رسوا خواهند شد و تاكنون هم هر ترفندي كه زدند، به نتيجه نرسيده است.
وي اظهار داشت: تغييرات فاحش اقتصادي برگرفته از نوسانات دلار و طلا معقول نيست بلكه معاندان درگير كاغذ بازي هايي هستند كه زندگي را بر مردم مشكل كرده اند.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي گفت: عده اي از شرق دور تا آسيا و كشورهايي مثل يمن، سوريه، فلسطين، نيجريه و ديگر كشورهاي اسلامي بر مردم به نوعي ديگر ظلم مي كنند اما در مقابل آنها جبهه اي به نام اربعين قرار دارد كه تمامي آزاديخواهان عالم را در محور عاشورا جمع مي كند.
وي ادامه داد: اضافه شدن به مددجويان كميته امداد از كم كاري اين نهاد نيست بلكه شرايط مختلفي دست به دست هم داده كه برخي مربوط به خشكسالي ها و برخي هم به كم كاري بخشي از مسئولان در منطقه و كشور بر مي گردد.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان جنوبي در مجلس شوراي اسلامي هم در اين نشست با بيان اينكه 90 درصد اعتبارات كميته امداد توسط دولت اختصاص يافته است گفت: اين در حالي است كه در بسياري از پروژه هاي كشوري تخصيص كمتر از 60 درصد است.
فرهاد فلاحتي افزود: مجلس شوراي اسلامي و دولت از هيچ تلاشي براي حمايت مستضعفين و مددجويان كميته امداد چشم پوشي نمي كند و اميدواريم بتوانيم در خدمت رساني هرچه بهتر به مستضعفان كه ولي نعمتان جامعه هستند قدم برداريم.
وي گفت: تاكنون لايحه اي به مجلس در مورد مستضعفان نيامده مگر اينكه در كمترين زمان ممكن به تصويب رسيده است و نمايندگان همواره اين روند را به عنوان فوريت در دستور كار قرار مي دهند.
رئيس كميته امداد امام خميني (ره) عصر امروز (چهارشنبه) براي سومين بار وارد خراسان جنوبي شد و فردا به شهرستان هاي استان مي رود.
3215*3028

سرخط اخبار استان‌ها