۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 83133844
T T
۰ نفر
خراسان جنوبی برای افزایش صادرات سیمان آمادگی دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: به دنبال افزایش صادرات سیمان از استان هستیم و چنانچه كشور افغانستان آمادگی لازم را داشته باشد می توانیم سطح صادرات را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز جمعه در حاشیه بازدید از كارخانه سیمان باقران در جمع خبرنگاران افزود: این كارخانه یكی از واحدهای خوب صنعتی استان است كه با مشاركت صد درصدی مردم ایجاد شده است.
وی بیان كرد: سیمان باقران الگوی خوبی است كه این الگو باید در سطح استان و كشور عملیاتی شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این بازدید با هدف بررسی میدانی مشكلات احتمالی و موانعی كه برای روند فعالیت كارخانه وجود دارد، با حضور مسئولان مربوط انجام می شود.
وی افزود: 30 هزار نفر سهام دار اصلی این مجموعه هستند و روزانه 2 هزار و 700 تن سیمان تولید می كند كه میانگین 2 هزار تن صادرات به افغانستان داریم.
استاندار خراسان جنوبی كه امروز (جمعه) برای بازدید از بازارچه های مرزی راهی شهرستان های درمیان و زیركوه شد، با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار درمیان، جمعی از مسئولان و خبرنگاران از بخش های مختلف كارخانه سیمان باقران نیز بازدید كرد.
این كارخانه اوایل سال گذشته با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ابتدا مقرر شد خبرنگار صدا و سیما با استاندار خراسان جنوبی مصاحبه كند اما با دستور معتمدیان سایر خبرنگاران هم در این گفت و گو شركت كردند.
این دومین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی از زمان آغاز به كار وی در دوازدهم آذر ماه جاری به شمار می رود.
معتمدیان روز پنجشنبه پانزدهم آذر به شهرستان سربیشه در 66 كیلومتری مركز استان سفر كرد و بازدید از پایانه مرزی ماهیرود از برنامه های سفر وی به این شهرستان بود.
وی همچنین روز چهارشنبه چهاردهم آذر ماه از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بیرجند بازدید كرد.
استان خراسان جنوبی به مركزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها