۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83139519
T T
۰ نفر

مرمت باغ و عمارت شوكت الملك رو به پايان است

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83139519
مرمت باغ و عمارت شوكت الملك رو به پايان است

بيرجند - ايرنا - رئيس سازمان عمران و بازآفريني شهري شهرداري بيرجند گفت: عمليات مرمت و بهسازي باغ و عمارت شوكت الملك (مدرسه شوكتي) در بيرجند با 97 درصد پيشرفت فيزيكي رو به پايان است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي شهرداري بيرجند عليرضا جهانديده گفت: باغ و عمارت شوكت الملك بيرجند در فهرست آثار ملي ثبت شده و از بناهاي با ارزش اواخر دوره قاجار است.
وي با بيان اينكه اين اثر ميان چند باغ تاريخي شهر قرار گرفته است افزود: با توجه به اينكه بناي مذكور در حال تخريب بود تملك آن توسط شهرداري بيرجند انجام و با نظارت پايگاه ميراث فرهنگي شهرستان بيرجند نسبت به مرمت اين اثر اقدام شده است.
رئيس سازمان عمران و بازآفريني شهري شهرداري بيرجند با اشاره به بهسازي ساختمان اصلي در فاز يك اين پروژه به متراژ 450 مترمربع گفت: 650 متر مربع باغچه و فضاي سبز در اين ملك اجرا شده است.
وي اظهار داشت: براي اين پروژه 720 متر مربع ديوار چيني و 2 هزار و 200 متر مربع كف سازي انجام و مبلغي حدود پنج ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
جهانديده اصلي ترين مساله در حفاظت از بناهاي تاريخي را حفظ معماري آن عنوان كرد و گفت: گنبدهاي آجري، طاق، انواع قوس ها جزو مرمت اين بنا بوده كه شهرداري نسبت به آن اهتمام داشته است.
وي بيان كرد: بافت هاي تاريخي يكي از اركان ارزشمند و هويت بخش در شهرها هستند كه نبود توجه به آن مي تواند به نابودي فرهنگ و هويت يك جامعه منجر شود.
رئيس سازمان عمران و بازآفريني شهري شهرداري بيرجند افزود: اين بنا پس از اتمام كار به عنوان موزه شهر در معرض بازديد و استفاده شهروندان قرار مي گيرد و اسناد و مدارك متعلق به شهر بيرجند از گذشته در آن جانمايي خواهد شد.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها