۱ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 83143626
T T
۰ نفر
روابط عمومی ها نیازمند ارتقا هستند

بیرجند - ایرنا - مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: برای اینكه مشكلات مردم را رصد، پیگیری و رفع كنیم به ارتقای روابط عمومی های استان نیاز داریم.

به گزارش ایرنا نفیسه نخعی روز شنبه در نشست هم اندیشی و صمیمانه با بانوان خبرنگار خراسان جنوبی كه با حضور سرپرست روابط عمومی استانداری برگزار شد، روابط عمومی ها را قلب تپنده ادارات دانست و افزود: روابط عمومی پیشین استانداری برای ارتقای جایگاه روابط عمومی های استان و در كنار آن استفاده مفید از توان و ظرفیت رسانه ها تلاش كرد كه تا حدودی این مهم با موفقیت انجام شد.
وی به مشكلات صنفی خبرنگاران استان اشاره كرد و اظهار داشت: به عنوان یكی از مطالبات بانوان خبرنگار استان می توانیم این موضوعات را در مجموعه فراكسیون مجلس منعكس كرد چون بسیاری از این محدودیت ها با یك اصلاح قانون برطرف می شود.
نخعی عنوان كرد: شاید در مجموعه فراكسیون مجلس یك نفر باشد كه این دغدغه ها را پیگیری و تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد حداقل بعد از چندین مرتبه پیگیری به نتیجه خواهد رسید نمی توان همه انتظارات را از جوامع خبرنگار داشت اما نسبت به مطالبات آنان بی تفاوت بود.
وی یكی از مطالبات بانوان استان را جانمایی پیست دوچرخه سواری دانست و یادآور شد: اگر شهرداری برای تامین روشنایی و سرویس ایاب و ذهاب پارك جنگلی اقدام كند بخش زیادی از مشكلات پارك بانوان رفع و نسبت به جانمایی پیست دوچرخه سواری اقدام می كنیم.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به فشار كار بانوان خبرنگار تلاش می كنیم با همكاری دستگاه های اجرایی زمینه حضور بانوان را در باشگاه های ورزشی فراهم كنیم.
وی به نبود اتاق فكر بانوان در استان اشاره كرد و گفت: با توجه به حساسیت بسیار بالای اتاق های فكر این مهم در استان ضروری است تا از نظرات و پیشنهادات بانوان در بخش های مختلف بهره مند شویم.
نخعی بر لزوم تهیه سند توسعه رسانه ای در استان تاكید كرد و افزود: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این موضوع را پیگیری و برای آن اقدام كند.
وی از پیشنهاد برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و تولیدات هنری بانوان خبرنگار استقبال كرد و گفت: بانوان خبرنگار علاوه بر حرفه خبرنگاری خود در زمینه های مختلف از جمله تولیدات هنری و صنایع دستی فعالیت دارند كه برای برپایی نمایشگاه در این زمینه در هفته بزرگداشت روز زن تلاش می كنیم.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پیگیری می كنیم تا در هفته بزرگداشت روز زن از بانوان خبرنگار فعال استان تجلیل و قدردانی شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: تاكنون حوزه رسانه استان تنها زحمت رسانه ای بودن را به دوش كشیده و هیچ گاه دیده نشده اند و جایگاه خبرنگاران حفظ نشده است.
سمانه سالاری افزود: برخی مطبوعات استان به صورت خانوادگی از بیمه رسانه استفاده می كنند و در این میان در حق خبرنگار اصلی مجموعه اجحاف شده است.
وی با بیان اینكه خبرنگاران استان باید ارزشمندتر دیده شوند اظهار داشت: در حال حاضر 157 نفر عضو اصلی خانه مطبوعات استان هستند كه از این تعداد 98 نفر زن بوده و از خدمات بیمه برخوردار هستند.
سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: از اعتماد استاندار به بدنه كارشناسی و جامعه بانوان سپاسگزارم نه به دلیل اینكه به سرپرستی اداره كل روابط عمومی انتخاب شده ام بلكه به خاطر آشكار شدن جامعه بانوان در این پست، ما نیز باید با همكاری یكدیگر اعتماد استاندار را برای تصمیم گیری های بعدی تسریع بدهیم.
فاطمه آرامجو افزود: دغدغه خبرنگاران استان را می دانم و بر آن اشراف دارم، جایی كه احساس كنیم نگاه به خبرنگاران به ویژه بانوان دچار خدشه شود بدون شك از حق و حقوقشان دفاع خواهیم كرد.
وی بیان كرد: موضوع ایاب و ذهاب خبرنگاران به ویژه بعد از پوشش خبری نشست های شامگاهی را پیگیری می كنم.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها