۱ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۵
کد خبر: 83143651
T T
۰ نفر
اختتاميه جشنواره مطبوعات خراسان جنوبي ششم دي برگزار مي شود

بيرجند - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي گفت: اختتاميه پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي استان ششم دي ماه جاري در بيرجند برگزار مي شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي ناصر نبي زاده افزود: پنجمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي خراسان جنوبي با هدف «توليد آثار مطابق با شعار سال، كمك به افزايش كيفي آثار منتشر شده در رسانه هاي محلي، ايجاد فضاي رقابتي در ميان فعالان رسانه اي و تقدير از روزنامه نگاران برتر استان، تمهيد زمينه پويايي و نشاط مطبوعاتي و افزايش رقابت موثر و سازنده در تعالي و توسعه محتوايي مطبوعات استان» برگزار مي شود.
وي درخصوص شرايط پذيرش در اين جشنواره گفت: تمام روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان كه در مطبوعات محلي، نمايندگي خبرگزاري ها، پايگاه هاي اطلاع رساني محلي و نمايندگي نشريات سراسري در استان فعاليت مي كنند و عضويت خود را در سايت خانه مطبوعات به ثبت رسانده اند، مي توانستند در اين جشنواره شركت كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي به بخش هاي اين جشنواره اشاره كرد و افزود: اين جشنواره در دو بخش حرفه اي «سرمقاله و يادداشت، عكس، تيتر، خبر،‌گزارش» و بخش موضوعي «حمايت از كالاي ايراني و مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ايثار و شهادت و توسعه و ظرفيت هاي استان» برگزار مي شود.
وي با اشاره به اينكه تنها رسانه هاي داراي پروانه فعاليت از هيات نظارت بر مطبوعات اجازه شركت در اين جشنواره را داشتند،‌ ادامه داد: متقاضيان مي توانستند حداكثر در دو رشته و در هر رشته با سه اثر در اين جشنواره شركت كنند، متقاضيان همچنين در بخش موضوعي با يك اثر در جشنواره شركت كردند.
نبي زاده با بيان اينكه براي شركت در بخش تيتر، ارائه كل اثر الزامي بود اظهار داشت: آثار ارائه شده بايد در فاصله زماني اول آذر 96 لغايت 15 آذر 97 توليد و در رسانه ها منتشر شده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه در هر بخش بايد حداقل 15 اثر ارسال مي شد تا آثار براي داوري به داوران ارائه شود گفت: داوري آثار توسط اساتيد كشوري معرفي شده از دفتر مطالعات و برنامه ريزي رسانه ها انجام مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي با اشاره به اينكه آخرين مهلت دريافت آثار ٢٤ آذرماه امسال تعيين شده بود افزود: ٤٠٧ اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد.
وي بيان كرد: تنديس جشنواره، لوح تقدير و مبلغ 8 ميليون ريال به نفرات اول هر رشته در بخش حرفه اي، لوح تقدير و مبلغ 6 ميليون ريال به نفرات دوم در هر بخش حرفه اي، لوح تقدير و مبلغ 4 ميليون ريال به نفرات سوم در هر رشته بخش حرفه اي و تنديس جشنواره،‌ لوح تقدير و مبلغ 8 ميليون ريال به نفرات برتر بخش موضوعي اهدا خواهد شد.
اختتاميه جشنواره و تقدير از نفرات برتر جشنواره پنجشنبه ششم دي ماه جاري ساعت ٩ صبح در محل سالن ذوالفقار سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و همچنين افتتاح نمايشگاه عكس جشنواره عصر همان روز ساعت ١٦ در محل نگارخانه سرو واقع در باغ تاريخي اكبريه بيرجند برگزار خواهد شد.
3028

سرخط اخبار استان‌ها