كاهش ازدواج و فرزندآوری به فرهنگ خانواده ها مربوط است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: كاهش آمار ازدواج یا فرزندآوری و حتی مساله طلاق به نحوی مربوط به فرهنگ خانواده ها می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یكشنبه در دیدار مدیركل و كاركنان ثبت احوال خراسان جنوبی به مناسبت سوم دی سالروز تاسیس ثبت احوال در كشور اظهار داشت: شعارهایی از جمله فرزند كمتر زندگی بهتر، افكار وارداتی است و لذا باید كار، تلاش و تربیت بسیاری انجام شود زیرا اگر فرزند خوب باشد هر تعداد باشد باز هم كم است.
وی با بیان اینكه برای مبارزه با افكار وارداتی باید كار فرهنگی انجام شود، یادآور شد: معمولا فرزندانی كه در رفاه بزرگ می شوند رفاه طلب شده و بی مسئولیت هستند، اما فرزندانی كه در سختی و مشكلات بزرگ شده‌اند افرادی پرتلاش و موفق هستند و هم برای خود و هم برای جامعه مفید هستند.
امام جمعه بیرجند افزود: اغلب مشاهده می شود كه فرزندان خانواده های زحمتكش، مشكلات كشور را حل می كنند در حالی كه افراد رفاه طلب در هر پستی قرار گیرند كشور را خراب و تنها جیب خودشان را پر می كنند.
وی با اشاره به آمار و ارقام وقایع حیاتی استان اظهار داشت: كسانی كه به واقع ایمان دارند در فرهنگ دینی ازدواج ها را آسان می گیرند و بعد هم یكدیگر را در زندگی تحمل می كنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در گذشته كه فرهنگ بیگانه نفوذ كمتری داشت و هنوز مردم آسیبی ندیده بودند طلاق استثنایی بود اما هرچه افراد تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفتند طلاق ها نیز افزایش یافت.
وی با بیان اینكه تفاوت آمار طلاق در برخی مناطق كشور گویای همین مساله است اضافه كرد: دیده می شود در مناطقی كه روحیه ایمانی مردم حفظ شده، آمار طلاق بسیار پایین است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی درخصوص فرزندآوری نیز گفت: كسانی كه ایمان دارند می دانند روزی دهنده خداست ولی اگر ایمان ضعیف باشد با ثروت نمی توان جای آن را پر كرد.
وی افزود: ایمان در خانواده از این جهت مهم است كه فرزند مومن به جای بگذارند نه اینكه به دنبال رفاه روزمره باشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین گفت: خدمات ثبت احوال در نقاط مرزی و دوردست یك اقدام خداپسندانه است كه بسیاری از مشكلات مردم را كاهش می دهد.
وی بیان كرد: ثبت احوال هویت اشخاص و موضوع مهمی بوده كه از 100 سال قبل از لحاظ تكنیك و تجربه تغییر كرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امكانات موجود بستر را برای اطیمنان بیشتر و پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده هویتی افراد فراهم كرده اما باز هم باید مراقب روزنه های احتمالی بود.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها