۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83145397
T T
۰ نفر
90 میلیون تومان برای سرپناه شبانه بیرجند تخصیص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 90 میلیون تومان اعتبار امسال برای خدمات دهی به مراجعه كنندگان سرپناه شبانه در بیرجند تخصیص یافته است كه به تناوب پرداخت می شود.

علی عرب نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات امسال حدود 25 درصد افزایش داشته است كه براساس سرانه هر نفر در شب هشت هزار تومان به مركز سرپناه شبانه پرداخت می شود.
وی بیان كرد: مركز سرپناه شبانه به نام آرامش از سال 92 در بیرجند راه اندازی شد و هر شب به طور میانگین 15 تا 21 مراجعه كننده دارد.
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی خدمات سرپناه را شامل یك وعده شام، صبحانه ساده و امكانات برای استحمام عنوان كرد و گفت: برگزاری كلاس های آموزشی در زمینه كاهش آسیب، ارجاع به بخش های درمانی و حمایتی و در صورت امكان مذاكره با خانواده و سایر افراد مهم برای بازگشت فرد به شرایط بهتر توسط تیم كاهش آسیب از دیگر فعالیت های این مركز است.
وی ساعات پذیرش را 17 تا هشت صبح اعلام كرد و افزود: هر سال با توجه به فصل سرما در این ایام پذیرش تا 25 نفر در شب افزایش می یابد ولی پذیرش در مركز سرپناه شبانه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی نداشته است.
عرب نژاد با بیان اینكه این مركز شبانه فقط از آقایان پذیرش انجام می دهد اظهار داشت: به علت نبود آمار عملیاتی و فراوانی كم، مركز زنان راه اندازی نشده است.
وی نحوه پذیرش را به صورت داوطلبانه یا معرفی از سایر مراكز درمانی و كاهش آسیب اعلام كرد و گفت: معتادان بی خانمان و مبتلا به اعتیاد تزریقی یا اعتیاد غیر تزریقی شدید اولویت پذیرش هستند.
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: افرادی كه در پاتوق ها یا سایر مكان ها شب را سپری می كنند نیز برای پذیرش منع ندارند كه البته این افراد توسط تیم های سیار شناسایی و به این مراكز ارجاع می شوند.
وی نداشتن بیماری های شدید جسمانی و روانی كه نیاز فوری به مداخلات پزشكی و تخصصی داشته باشند را از شرایط پذیرش ذكر كرد و گفت: آدرس مركز شبانه آرامش در بیرجند خیابان جمهوری، جمهوری 18 نهضت یك پلاك 18 است.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها