۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 83149687
T T
۰ نفر
سالن علامه فرزان بیرجند 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالن علامه فرزان یكی از مكان های فرهنگی با اهمیت برای استان است كه تكمیل عملیات بازسازی آن پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده عصر پنجشنبه در بازدید معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از پروژه در حال احداث سالن علامه فرزان اظهار داشت: این سالن سال گذشته دچار حادثه (آتش سوزی) و با كمك های استانی عملیات بهسازی آن آغاز شد.
وی با بیان اینكه امسال 2 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است افزود: یكهزار و 700 متر مربع محوطه برای بازسازی سالن در نظر گرفته شده است كه یكهزار و 400 متر آن به سالن اختصاص می یابد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان كرد: ظرفیت این سالن 600 نفر بوده كه در طراحی جدید ضمن رعایت استانداردهای لازم، سِن گردان برای آن پیش بینی گرفته شده است.
وی ادامه داد: سالن علامه فرزان یكی از مكان هایی بوده كه هنرمندان و ساختار مدیریتی استان از آن استفاده می كردند و الان هم نگاه خاص به این سالن است.
نبی زاده با تاكید بر اینكه سالن فرزان یك مجموعه كاملا تخصصی برای تئاتر است گفت: اگر اعتبار مورد نیاز تامین شود تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینكه در حال حاضر بستری مناسبی برای تئاتر در استان نیست گفت: انتظار می رود تامین اعتبار مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به ضعف زیرساخت ها در شهر بیرجند اظهار داشت: جایی كه برای هنرمندان یك پاتوق باشد در شهر بیرجند وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حوزه موسیقی بسیاری از شخصیت ها از تبار بیرجند فعالیت می كنند كه جزو نام آوران كشور هستند.
خانه فرهنگ با 75 درصد پیشرفت فیزیكی و نیاز 700 میلیون تومانی از دیگر پروژه هایی بود كه مورد بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و برای پیگیری تامین اعتبار موردنیاز قول مساعد داده شد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه امروز (پنجشنبه) از طرح های دانشگاه بیرجند، بهزیستی، زندان مركزی بیرجند، دانشگاه علوم پزشكی، دانشگاه فرهنگیان، بافت تاریخی شهر بیرجند و طرح های بازآفرینی شهری بازدید كرد.
شركت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی از دیگر برنامه های سفر سعید نمكی به این استان است.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها