۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 83177683
T T
۰ نفر
مردم مراقب كلاهبرداري از طريق آگهي فروش باشند

بيرجند - ايرنا - رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبي درباره كلاهبرداري از طريق آگهي فروش در سايت ها و اپليكيشن هاي تلفن همراه به مردم هشدار داد.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه خبري پليس سرهنگ علي محمدپور گفت: در روش كلاهبرداري از طريق آگهي فروش در سايت ها و اپليكيشن هاي تلفن همراه، كلاهبردار با فرد آگهي دهنده تماس گرفته و مبلغي را بالاتر از قيمت پيشنهادي وي اعلام مي كند و فروشنده را با حيله و فريب به بهانه واريز وجه به جلوي دستگاه خودپرداز هدايت مي كند.
وي ادامه داد: كلاهبردار با روش‌هاي مختلف از جمله انتخاب كردن زبان انگليسي، فعال كردن رمز دوم كارت بانك قرباني و در اختيار گرفتن ديگر اطلاعات از جمله كارت كد cvv2 و غيره اقدام به انتقال وجه از حساب قرباني به حساب خود كرده و تمامي حساب وي را خالي مي كند.
رئيس پليس فتا خراسان جنوبي گفت: در روش ديگر افراد كلاهبردار با درج آگهي هاي دروغين و فريبنده در سايت ها و سوءاستفاده از سادگي قربانيان خود با استفاده از ترفندهايي از قبيل استفاده از جملات اعتقادي و بيان اينكه 'شما بايد بيعانه واريز كنيد تا جنس را به كسي ديگر نفروشم'، فرد را مجبور مي كنند تا مبلغي بعضا هنگفت را به حساب كلاهبردار واريز كنند.
وي افزود: در نهايت قرباني بعدا متوجه مي شود كه اين آگهي فروش از اساس دروغ بوده و وي مورد كلاهبرداري قرار گرفته است.
سرهنگ محمدپور بيان كرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش كنند.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها