۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰:۱۵
کد خبر: 83202165
T T
۰ نفر
پنج طرح عمراني در زيركوه به بهره برداري رسيد

بيرجند - ايرنا - پنج طرح عمراني با اعتبار سه ميليارد و 681 ميليون تومان همزمان با هفتمين روز از دهه فجر در شهرستان مرزي زيركوه با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري خراسان جنوبي به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا فرماندار زيركوه روز پنجشنبه در آيين افتتاح اين طرح ها گفت: با افتتاح اين طرح ها براي 15نفر شغل ايجاد شده و بيش از 13 هزار نفر از مزاياي آن برخوردار شدند.
محمد حسين عربشاهي، واحد پرورش شتر مرغ در روستاي بمرود، اجراي طرح آبياري تحت فشار، مزرعه گياهان دارويي، گازرساني به اورژانس 115 شهر حاجي آباد و واحد پرورش گوسفند 600 راسي را از جمله طرح هاي افتتاحي در هفتمين روز از دهه فجر در زيركوه ذكر كرد.
وي بيان كرد: عمليات اجرايي گازرساني به 29 روستاي شهرستان به اعتبار 210 ميليارد ريال آغاز شد كه با تكميل اين طرح ها، 2 هزار و 151 خانوار روستايي شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
همچنين در هفتمين روز از دهه فجر با رئيس سازمان امور عشايري كشور و معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري و جمعي از مسئولان فاز اول مجتمع آبرساني به عشاير زيركوه با اعتبار 30 ميليارد ريال افتتاح شد.
شهرستان زيركوه سال 1391 تاسيس شد و حاجي آباد مركز آن در فاصله 85 كيلومتري مرز با افغانستان قرار دارد.
7556*6054

سرخط اخبار استان‌ها