كرمانشاه/

هنوز توليد ملي را فتح نكرده ايم/ در ايران اسلامي يك فقير هم نبايد باشد

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هم اكنون ايران در حوزه هاي سياسي، نظامي و امنيتي به جايگاه مناسبي رسيده اما هنوز موفق به فتح توليد ملي نشده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی عصر دوشنبه در دیدار با مردم صحنه که در محل مسجد اميرالمونين این شهر برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در بین مردم عشایر و غیرتمند گفت: مردم صحنه نيز چون ساير شهرهاي غرب نشين از غیرتمندترین مردم ایران در دفاع از کیان خودبوده و جدا نشدن هیچ نقطه ای از این مناطق در طول جنگ های متمادی گواه این مسئله است.

وي افزود: مردم صحنه همواره در نوك پيكان دفاع مقدس بوده اند؛ حتي پيش از انقلاب نيز از اين جاده ها روس ها و انگليسي ها قصد عبور داشتند كه اگر اين اتفاق مي افتاد اين مناطق نيز چون بخارا و سمرقند از ايران اسلامي جدا مي شد.

رضايي در بخش ديگر به قدرت ايراني در حوزه ها سياسي و نظامي در حال حاضر اشاره كرد و گفت: ما فتوحات زيادي در اين حوزه ها داشته و به دستاوردهاي بالايي رسيده ايم اما متاسفانه هنوز توليد ملي را فتح نكرده ايم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: هم اكنون ايران قدرت دارد؛ امنيت ملي دارد، اما به واسطه مشكلات اقتصادي و گراني زندگي مردم تحت فشار است و در حل گراني دولت كاري نكرده است.

وي از نفي مشكلات توسط عده اي انتقاد كرد و گفت: دو گروه در برخورد با مشكلات درايران اشتباه مي كنند، عده اي كه آن را نفي كرده و اهميت نمي دهند و عده اي كه مشكلات را مهم نمي دانند.

رضايي تصريح كرد: اين دو گروه هر دو در اشتباهند ، مگر مي شود توليد، گراني و زندگي مردم كهك نباشد؟

وي به کاهش ارزش پول ملی و تحریم ها اشاره كرد و گفت: هم اكنون قدرت خرد مردم بسيار كاهش يافته است.

رضایی افزود: 45 هزار تومان اردیبهشت سال گذشته برابر 15 هزار تومان امروز است و در کنار این می توان به افزایش نرخ بیکاری نیز اشاره کرد و همه این ها ناشی از مشکلات اقتصادی و عدم توجه به آن در کشور است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: تحريم ها بايد خنثي و فشار از زندگي مردم برداشته شود تا شاهد رشد بيشتر كشور باشيم.

وي گفت: بحث تحريم ها تهديدي بود كه 7 ماه پس از جنگ آغاز و تاكنون نيز ادامه داشته است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگر با بيان اينكه تنها براي رئيس جمهور شدن به ميدان نيامده ام، گفت: من تنها در دو دوره انتخابات شركت كرده طوري كه سال 84 نيز عقب نشيني كردم، تنها براي مقابله با خطر و رفع مشكلات مردم به ميدان آمده ام.

وي تصريح کرد: من براي ورود به اين پست ابتدا مشكلات را بررسي كرده و وقتي فهميدم هم اكنون مسئله اقتصاد خيلي مهم است اقدام به تحصيل در اين رشته نيز كردم.

وي مشكل بيكاري را از مهمترين مشكلات جوانان دانست و گفت: نبايد غيرت ما به شكستن غرور جوانان راضي شود، بيكاري و گراني قابل حل است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: هم اكنون بيشترين آمار بيكاري مربوط به مناطق زاگرس نشين است وبيش از 36 درصد جوانان اين مناطق بيكارند.

رضايي گفت: تمام موارد مورد نياز براي حل بيكاري و گراني از جمله كارشناسان مجرب و منابعي چون آب، خاك و زمين در ايران موجود است اما عدم پيشرفت در صنايع تبديلي باعث اينچنين اتفاقاتي شده است كه اگر اين صنايع ايجاد و در كارهايي چون كشاورزي و دامداري از  جديدترين امكانات بهره گرفته شود معضلاتي چون بيكاري و گراني قابل حل خواهد بود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان كرد: پائین بودن قیمت محصولات کشاورزی (گندم) در ایران باعث شد که مرغداران و دامداران اقدام به خرید آن برای تغذیه برای مرغها و دام های خود کرده و این باعث کاهش شدید گندم در کشور شد به صورتی که دولت مجبور به خرید گندم با قیمت بالای900 تومان از استرالیا و برزیل شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم قیمت گذاری صحیح از سوی دولتمردان و مسئولین امر را عامل این اتفاق دانست و گفت: با این اتفاق حدود 1.5 میلیارد دلار از کشور ما ارز خارج شده و همچنین کشاورزان ما با قیمتی پائین تر محصولات خود را به دولت فروختند.

رضایی تجهیز و مکانیزه کردن کشاورزی و دامداری را از عوامل بازدارنده خروج ارز از کشور و تولید بیشتر محصولات کشاورزی دانست.

وی در بخش دیگری به بحث پرداخت یارانه سبز در دولت بعدی اشاره کرد و گفت: این یارانه به چندین گروه تعلق خواهد گرفت.

رضایی گفت: در دولت بعدی ما به چند گروه یارانه سبز پرداخت خواهیم کرد. کسانی که کشتشان را مکانیزه کنند، کسانی که صنایع تبدیلی کشاورزی را ایجاد کرده و کسانی که در اصلاح آب، خاک ، بذر و ... طرحهایی داشته باشند از این یارانه سبز بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: هم تا اکنون کشاورزی و دامداری ما در شرایط و روشی متعلق به 70 سال پیش اداره می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام احداث کشتارگاه ، کارخانجات شیر و کارخانجات تبدیلی و محصولات کشاورزی را از دیگر موارد دریافت کننده یارانه سبز عنوان کرد .
وی پرداخت یارانه سبز را به معنای قطع یارانه فعلی ندانست و گفت: در دولت بعدی به تعهدات دولت قبلی نیز عمل خواهد شد و علاوه بر پرداخت یارانه نقدی کنونی

و 65 هزار تومان تعیین شده در مرحله دوم یارانه سبز نیز پرداخت خواهد شد و این یارانه زندگی شهرستان ها و دامداران و کشاورزان را متحول می کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری از تخصیص بخشی از یارانه سبز به خرید گندم از کشاورزان خبر داد و افزود: با اختصاص بخشی از آن در دولت بعدی گندم با قیمت بالای 900 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

وي ايجاد صنايع تبديلي در كنار كشاورزي را از مهمترين عوامل بازدارنده در مهاجرت روستائيان به شهرها دانست.

وي با بيان اينكه شهرستان صحنه يكي از زيباترين مناطق گردشگري است گفت: در اين شهرستان علاوه بر تمام موارد ذكر شده مي توان با تقويت زيرساخت ها و ايجاد اماكن مورد نياز مناطق گردشگري يك صنعت گردشگري پر رونق راه اندازي كرد.

وی خاطرنشان کرد:  ندانم کاری در مدیریت کشور تحریم ها را تشدید می کند و اگر ندانم کاری به تحریم اضافه شود بیکاری در جامعه دو برابر خواهد شد.

رضايي با اشاره به پيشرفت كنوني كشور چين گفت: چين در گذشته يكي از فقرترين كشورها بود كه با برنامه ريزي صحيح و اصولي به يكي از ثروتمند ترين كشورها تبديل شده است.

وي افزود: ايران اسلامي شايسته بهترين هاست و در جمهوري اسلامي يك فقير هم نبايد باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تمام دولت های تشکیل شده تاکنون را دلسوز و خدمتگزار مردم دانست و گفت: مقصودما از بیان مشکلات تخریب نیست و تنها رسیدن به راهکار موثر در این مورد است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مدیریت در مسائل کشور درست شود مسائل و مشکلات حل و فصل خواهد شد و ايران به شكوفايي مي رسد.

وی حل مشکلات گرانی و بیکاری را با اعمال یک مدیریت درست قابل حل دانست.

رضایی گفت: برای اصلاح مدیریت در کشور چند اقدام باید صورت گیرد.

وی قرار گرفتن هر کسی در سر جای خودش را مهمترين عامل پيشرفت در كشور عنوان كرد.

رضایی گفت: اعمال این نکات به معنای پیاده کردن فدرالیسم اسلامی است و فدرالیسم اسلامی سفره دولت و مردم را یکی می کند.

وی گفت: مدیریت کشور در دولت آینده باید به اصلاح بیکاری و رفع گرانی پرداخته و برای این منظور نیز باید یک برنامه اختصاصی مناسب ارائه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پايان گفت: دولت و اقتصاد باید اصلاح و نوسازی شود تا نتیجه آن بهبود زندگی مردم باشد./ک

برچسب ها: اسلامی ، فتح ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.