اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهبود ۲۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ ۹۲ درصد خانوارها غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار مبتلا به ویروس کرونا در استان به ۳۵۱ نفر رسیده که از این تعداد ۲۸۲ نفر بهبود یافتند.

بهبود ۲۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ ۹۲ درصد خانوارها غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 61 آزمایش مشکوک به کرونا انجام شد که از این تعداد 49 مورد مورد منفی و 12 مورد مثبت بوده است.

وی بیان داشت: با شناسایی 12 مورد جدید بدین ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا در استان خراسان‌جنوبی به 351 نفر افزایش یافته است و خوشبختانه فوتی جدید در استان نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از روز اول تاکنون مجموع کل آزمایشات انجام شده در استان یک هزار و 238 مورد بوده که نتیجه 351 آزمایش مثبت و تعداد 887 مورد نیز منفی اعلام شده است

دهقانی به وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان اشاره و مطرح کرد: 36 نفر از بیماران در بیمارستان بستری، 282 نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های ترخیص شده و همچنین آمار متوفیان در استان 33 نفر می‌باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 222 هزار و 638 خانوار در خراسان‌جنوبی در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا غربال شدند، اضافه کرد: در مجموع 92.7 درصد کل خانوار‌ها در این طرح غربال شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه همچنین 722 هزار و 759 نفر معادل86.2  درصد جمعیت استان به‌صورت فردی غربال شدند، تبیین کرد: در سامانه خوداظهاری نیز 79 هزار و 795 نفر با مراجعه به سامانه پرسشنامه مربوطه را تکمیل کردند.

دهقانی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند به‌صورت مجازی از طریق سامانه salamat.gov.ir و یا به‌صورت حضوری با مراجعه به مراکز بهداشت در این طرح مشارکت داشته باشند و برای افرادی که امکان ثبت اطلاعات به‌صورت اینترنتی را ندارند مراجعه حضوری به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت تعریف شده است.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول