اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشدید بارش‌ها از امروز در خراسان‌جنوبی/ دمای هوا کاهش می‌یابد

کارشناس هواشناسی خراساسن‌جنوبی گفت: با تقویت سامانه بارشی از روز یکشنبه بارش‌ها در استان شدت گرفته و وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

تشدید بارش‌ها از امروز در خراسان‌جنوبی/ دمای هوا کاهش می‌یابد

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: با تقویت سامانه بارشی از امروز بارش‌ها در استان تشدید می‌شود به‌طوری که احتمال وقوع رواناب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها به‌خصوص در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: امروز در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، بیرجند، سربیشه، خوسف، سرایان، نقاطی از قاینات، فردوس، بشرویه و طبس تحت تأثیر فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود، بیان داشت: وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: روز دوشنبه شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، بیرجند، قاینات، خوسف، سربیشه، نهبندان و نقاطی از سرایان، فردوس و طبس و روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان و بخش‌هایی از نهبندان و خوسف تحت تأثیر فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

نخعی با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان، گفت: عباس‌آباد میم در قاین با ۲۳ میلی‌متر، انارستانک فردوس با ۱۶ میلی‌متر، معدن قلعه در طبس با ۹.۴ میلی‌متر، کریموی سرایان و آبیز زیرکوه با هشت میلی‌متر بیشتر بارش‌ها را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه اعلام شده، عنوان کرد: به لحاظ روند دمایی نیز از امروز تا چهارشنبه روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول