اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جریمه ۴۲ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ ‌عدم درج قیمت و گران‌فروشی در صدر تخلفات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از تشکیل ۸۱۹ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت ۴۲ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۷۲ هزار ریال جریمه شدند.

جریمه ۴۲ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ ‌عدم درج قیمت و گران‌فروشی در صدر تخلفات

محمدحسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی سه ماهه امسال ۴۰۱ پرونده در بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد ۳۹۱ پرونده مختومه و بالغ بر یک میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۴۲۲ هزار ریال جریمه برای محکومین صادر شده است.

وی بیان داشت: در بخش قاچاق کالا و ارز ۳۲۸ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد تاکنون ۳۰۲ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۴۰ میلیارد و ۹۷ میلیون و ۹۹ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از تشکیل ۹۰ پرونده در بخش بهداشت و درمان طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۹۶ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۲۱۹ میلیون و ۳۲۵ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

اشرفی از تشکیل ۸۱۹ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۸۹ پرونده مختومه شده و متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت ۴۲ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۷۲ هزار ریال جریمه شدند.

وی عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید را از مهم‌ترین تخلفات بخش کالا و خدمات عنوان و مطرح کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و مقررات بهداشت محیط و تهیه و تدارک دارو توسط داروخانه‌ها از محل غیر از شبکه‌های توزیع تعیین شده را بیشترین تخلفات در بخش دارو و درمان ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیرغیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی را از بیشترین تخلفات بخش قاچاق کالا و ارز ذکر کرد.

اشرفی از کاهش ۷۲ درصدی پرونده‌های قاچاق سوخت در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و مطرح کرد: در سه ماهه امسال ۱۵۶ پرونده و در مدت مشابه سال گذشته ۵۶۸ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۲ پرونده مختومه شد همچنین ۱۴۸ پرونده به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۸۸۹ هزار ریال جزای نقدی محکوم و دو پرونده نیز برائت یافتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه طی ماه نخست امسال ۵۸۰ مورد بازرسی توسط ۱۲۵ اکیپ سیار و گشت مشترک از واحد صنفی و غیرصنفی سطح استان انجام شد، تبیین کرد: در این مدت به ۲۵۱ واحد تذکر داده شد و برای ۱۰۷ واحد دارای تخلف پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول