اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خشکسالی و چالش هدر رفت آب/ آبرسانی به ۱۵ روستای «زیرکوه» با تانکر

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه فرسودگی شدید شبکه‌های خطوط انتقال و توزیع آب را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: این شبکه‌ها با قدمت چند ساله و هدررفت ۴۱ درصدی آب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

خشکسالی و چالش  هدر رفت آب/ آبرسانی به ۱۵ روستای «زیرکوه» با تانکر

علیرضا غلامحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زیرکوه، اظهار داشت: به دلیل گرمای هوا و در راستای کاهش دغدغه کم‌آبی روستاییان، آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان زیرکوه افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه انشعاب‌های غیرمجاز آب در روستاهای شهرستان کنترل و نظارت می‌شود و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام خواهیم کرد، بیان داشت: خشکسالی‌های چندین ساله بیش از هر چیز منابع آبی این شهرستان مرزی را تحت‌الشعاع قرار داده و باعث بروز افت شدید منابع زیرزمینی شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه از افزایش ۱۵ درصدی آبرسانی سیار به این شهرستان خبر داد و بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا براساس امکانات و ظرفیت‌ها مشکلات کم‌آبی در روستاهای شهرستان را به حداقل برسانیم.

در حال حاضر ۱۵ روستای شهرستان مرزی زیرکوه با جمعیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر با تانکر آبرسانی می‌شود

 

غلامحسینی با تأکید بر اینکه روستاهای دارای تنش آبی شناسایی شده و و سعی می‌کنیم در کمترین زمان مشکل کم‌آبی این روستاها را به حداقل برسانیم، افزود: در حال حاضر ۱۵ روستای شهرستان مرزی زیرکوه با جمعیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل آبرسانی پایدار به برخی روستاها و پایداری آب در شبکه‌های موجود کاهش داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه با اشاره به اینکه ماهانه ۲۵۰ سرویس آب برای روستاییان حمل می‌شود، مطرح کرد: کمبود آب، انشعاب‌های غیرمجاز و هدررفت آب به دلیل شبکه‌های فرسوده سه مشکل حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه است.

هدررفت ۴۱ درصدی آب در زیرکوه

غلامحسینی فرسودگی شدید شبکه‌های خطوط انتقال و توزیع آب را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان و تبیین کرد: این شبکه‌ها با قدمت چند ساله و هدررفت ۴۱ درصدی آب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب این شهرستان از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است

 

وی از فرسودگی ۳۳ درصدی شبکه‌های آبرسانی این شهرستان معادل ۲۴۰ کیلومتر خبر داد و گفت: میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب این شهرستان از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است.

مدیر امور آب و فاضلاب زیرکوه اصلاح شبکه‌های آبرسانی شهرستان را نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح، بازسازی و جلوگیری از هدررفت آب دانست و خاطرنشان کرد: تعویض این میزان شبکه آبرسانی بسیار زمانبر و نیازمند اعتبار است که امیدواریم با مساعدت دولت بتوانیم اقدام مفیدی برای روستاهای شهرستان انجام دهیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول