اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ابلاغ اعتبار ۸ میلیاردی برای بهبود محورهای مواصلاتی «فردوس»

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس گفت: تاکنون ۸ میلیارد تومان اعتبار جهت روکش و بهبود محورهای سطح شهرستان از محل اعتبارات ملی به این اداره ابلاغ و در حال انجام است.

ابلاغ اعتبار ۸ میلیاردی برای بهبود محورهای مواصلاتی «فردوس»

احمد آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها همه‌ساله به تناسب اعتبارات در برنامه این اداره  انجام می‌شود.

وی بیان داشت: ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان فردوس وجود دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن در روستاهای بالای ۱۰ خانوار که دارای کد آبادی هستند، آسفالت شده و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی دیگر باقی‌مانده که دارای کد آبادی هستند اما روستا محسوب نمی‌شوند و بین روستایی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس با بیان اینکه در حال حاضر بهسازی و مرمت راه‌های ۴ روستا در دست اقدام است که ۳۰ درصد روکش آسفالت و پیشرفت فیزیکی دارد، بیان داشت: زیرسازی راه‌های روستایی باداموک، پلوند و نوق انارستانک از سال ۹۹ آغاز شده و در حال اجراست که امیدواریم با  ابلاغ  و تخصیص اعتبارات توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان امسال  شاهد بهره‌برداری برخی از این پروژه‌ها باشیم.

آخوندی اضافه کرد: عملیات احداث راه‌های روستایی آبدکی و چشمه‌خانم به طول ۲۳ کیلومتر با هدف سهولت رفت وآمد برای دسترسی بهتر روستاییان و عشایر روستاهای آبدکی، چشمه‌خانم، جزین از سال ۱۳۹۱ آغاز شده که ۱۵ کیلومتر زیرسازی و ۹ کیلومتر آسفالت این پروژه در سال‌های گذشته انجام شده و در تیر ماه امسال نیز آسفالت ۳ کیلومتر از آن توسط این اداره انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه علی‌رغم کمبود امکانات از سال گذشته تاکنون ۳ پل در محور راه روستایی «کجه- چاهنو» که درگیر سیل بودند، احداث شده است، مطرح کرد: در بارندگی‌‌ها به علت جاری‌شدن سیلاب‌های شدید در این محور روستایی و پرتردد سیلاب باعث آب‌بردگی راه و قطع ارتباط جاده این محور می‌شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس با بیان اینکه تاکنون ۸ میلیارد تومان اعتبار جهت روکش و بهبود محورهای شهرستان از محل اعتبارات ملی به این اداره ابلاغ و در حال انجام است، تبیین کرد: سهمیه قیر به شهرستان اختصاص یافته و در صور تأمین اعتبار برای پروژه راه روستایی کلون و آبدلی در خصوص آسفالت آن اقدام خواهیم کرد.

آخوندی مطرح کرد: برای بهسازی و آماده‌سازی راهدارخانه محور کلات که از سال ۷۶ تاکنون هیچ‌گونه اعتباری جهت مرمت و بهسازی آن نداشته در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و مرمت آن هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه تمام اعتبارات هزینه‌شده این پروژه از محل اعتبارات ملی بود، خاطرنشان کردذ: برای پروژه بلوار فردوس به اسلامیه نیز بالغ بر ۵ میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول