اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گلایه امام جمعه طبس از پدیده سگ‌گردانی/ لزوم توسعه گردشگری سالم

امام جمعه شهرستان طبس از رواج پدیده سگ‌گردانی در این شهر گلایه کرد و گفت: پدیده سگ‌گردانی دهن‌کجی به ارزش‌های دینی مردم طبس است.

گلایه امام جمعه طبس از پدیده سگ‌گردانی/ لزوم توسعه گردشگری سالم

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، اظهار داشت: امام حسین (ع) به عنوان بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر در تاریخ بشریت است و در روایات داریم که تمامی واجبات الهی در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در برابر دریا است.

وی با بیان اینکه تمام خوبی‌های معنوی و دینی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای در مقابل دریا است، بیان داشت: همانطور که نماز، خمس زکات از واجبات است امر به معروف و نهی از منکر هم از واجبات دین است.

امام جمعه طبس مطرح کرد: کار منکر در جامعه مانند یک ویروس است که اگر در جامعه مهار شود و درمان نشود کل جامعه را متلاشی می‌کند در شرایط کنونی می‌بینید که چگونه ویروس کرونا در جامعه پخش شده و اگر جلوی آن گرفته نشود جامعه را مختل می‌کند.

محمدی توسعه گردشگری سالم را از موضوعات و مباحث مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ذکر کرد و افزود: ما با گردشگری خارجی مشکلی نداریم اما با گردشگرنما‌ها مشکل داریم لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طبس به‌دنبال گردشگری سالم بوده و همواره در این راستا فعالیت کرده‌ایم.

وی پدیده سگ‌گردانی را دهن‌کجی به ارزش‌های دینی مردم طبس دانست و گفت: همچنین در ایام محرم باید سلامتی مردم جزو اولویت‌ها باشد که از مردم تقاضا داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت کنند.

امام جمعه طبس تصریح کرد: کار ستاد معروف و نهی از منکر حل مشکلات مردم و جامعه است که در دستور کار ستاد قرار گرفته و به‌دنبال حل مشکلات هستیم و امیدواریم با انتصاب دولت جدید و با همت لازم مشکلات مردم حل شود.

محمدی بر لزوم مطالبه‌گری توسط خبرنگاران تأکید و عنوان کرد: وجود خبرنگاران در جامعه موجب ایجاد حریم برای مسئولان و مردم است لذا اگر جایی مسئولان حریم نگه نمی‌دارند یعنی مطالبه‌گری نبوده و مطالبه‌گری کار خبرنگار است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول