اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۷ طرح گردشگری در شهرستان «فردوس» افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس از افتتاح و کلنگ‌زنی ۷ طرح گردشگری در این شهرسان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری زمینه اشتغال ۳۳ نفر به‌صورت مستقیم مهیا می‌شود.

۷ طرح گردشگری در شهرستان «فردوس» افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

روح‌الله صداقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، از شناسایی بیش از ۱۶۲ اثر تاریخی در شهرستان فردوس خببر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۷۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: تاکنون ۵۷ رشته صنایع‌دستی در شهرستان فردوس شناسایی شده که صنعتگران شهرستان در ۳۲ رشته شامل گلیم‌بافی، حوله بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، معرق چوب، معرق مس، سفال، ساخت سازهای سنتی، رنگرزی سنتی، خراطی، آهنگری، گره چینی، و غیره فعالیت بیشتری دارند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس شهرستان فردوس را با داشتن موقعیت مناسب جغرافیایی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان گردشگری و آثار تاریخی را یکی از شهرهای برخوردار گردشگری برشمرد و افزود: شهرستان فردوس برای تبدیل شدن به شهر مقصد گردشگری شرق کشور مستعد و همکاری همه نهادها و مردم را می‌طلبد.

بهره‌برداری از ۵ طرح گردشگری در فردوس

صداقت از افتتاح و بهره‌برداری ۵ طرح گردشگری در شهرستان فردوس خبر داد و عنوان کرد: این طرح‌ها با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۱هزار میلیون ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مطرح کرد: این طرح‌ها شامل اقامتگاه بوم‌گردی سرای زنده‌دلان، اقامتگاه بوم‌گردی شمس‌العماره، اقامتگاه بوم‌گردی عمارت امید، مدرسه حسینیه شیخ و رستوران بین‌راهی سهیل است که با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس با اعلام اینکه با بهره‌رداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۳ نفر به‌صورت مستقیم مهیا می‌شود، عنوان کرد: در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه و رونق صنعت گردشگری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، اطلس سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان با هدف شناسایی فرصت‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری تهیه شده است.

آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری

صداقت اضافه کرد: بر این اساس طرح‌های سرمایه‌گذاری شاخص آبگرم معدنی حسن‌آباد، ساختمان نجوم و کمپ گردشگری کویر، رباط‌شور و غیره به دبیرخانه ستاد توسعه خاوران جهت جذب سرمایه‌گذار و تلاش جهت رفع موانع و مشکلات مربوطه معرفی شده است.

وی مطرح کرد: بناهای تاریخی رباط‌شور و حمام جهانیار به سرمایه‌گذاران جهت تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی و کمپ گردشگری و سفره‌خانه سنتی واگذار و آغاز عملیات اجرایی آن در گرامیداشت هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس در پایان خواستار افزایش اعتبارات استانی و ملی جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار در شهرستان فردوس شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول