اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۳۹ روستای «درمیان» از اینترنت پرسرعت

رئیس اداره مخابرات شهرستان درمیان گفت: تعداد ۳۹ روستای شهرستان که ۶۶ درصد از جمعیت روستایی را به خود اختصاص دادند از اینترنت پرسرعت adsl مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی ۳۹  روستای «درمیان» از اینترنت پرسرعت

محسن اخباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان، با بیان اینکه شهرستان درمیان دارای سه بخش مرکزی، قهستان و گزیک، ۶ دهستان و یک نقطه شهری است، اظهار داشت: ارتقای کیفی سیستم‌های موجود، تقویت پوشش شبکه همراه و افزایش کمی و کیفیی سطح دسترسی به اینترنت در مرکز شهرستان از اهم برنامه‌ها است.

وی راه‌اندازی ۱۳ سایت جدید تلفن همراه، ارتقای ۲سایت تلفن همراه به تکنولوژی ۳G، ارتقای۱۰ سایت تلفن همراه به تلگرام به تکنولوژی ۴G، اجرای ۳۸/۶ کیلومترفیبر نوری در مسیر «خوان- کلاته‌مزار» و «نوغاب- نوزاد» درقالب uso و نصب و راه‌اندازی ۲۴ پورت adsl در شهر اسدیهرا از اهم اقدامات سال گذشته ذکر کرد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان درمیان همچنین اجرای فیبر نوری خاکی مسیر اصلی به طبس مسینا به طول ۲۶ کیلومتر، ارائه سرویس رایگان ADSL به ۱۰۹ مدرسه شهری و روستایی تحت پوشش ADSL مخابرات و همراه مودم رایگان برای مدارس روستایی فاقد مودم و نصب و راه‌اندازی و و توسعه پورت پر سرعت adsl در ۷ روستای شهرستان به تعداد ۴۰۰ پورت را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته مطرح کرد.

اخباری از بهره‌مندی ۹۸ درصد از جمعیت روستای شهرستان از تلفن خانگی خبر داد و گفت: علاوه بر نقاط شهری ۶۶ درصد از جمعیت روستایی شهرستان از اینترنت پر سرعت adsl بهره‌مند هستند.

وی نصب و راه‌اندازی ۵ سایت تلفن همراه و ارتقای ۱۰ سایت تلفن همراه را از اهم برنامه‌های سال جاری ذکر و مطرح کرد: ۱۰۲ روستای شهرستان که ۹۸ درصد از جمعیت روستایی را به خود اختصاص داده‌اند دارای تلفن خانگی و ۹۵ روستای شهرستان که ۹۲ درصد از جمعیت روستایی را به خود اختصاص داده‌اند دارای پوشش تلفن همراه اول هستند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان درمیان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۳۹ روستای شهرستان که ۶۶ درصد از جمعیت روستایی را به خود اختصاص دادند از اینترنت پرسرعت adsl مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول