اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تشریح شد/ از سرمایه گذاری اشتغالزا در کویر تا حمایت از تولید یک میلیون واحد مسکونی

استاندار خراسان جنوبی ضمن تبیین مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: در این سفر مسائل مهمی مطرح شد که قرار است به عنوان مصوبات سفر جمع بندی شود.

مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تشریح شد/ از سرمایه گذاری اشتغالزا در کویر تا حمایت از تولید یک میلیون واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی شامگاه دوشنبه در گفت وگوی ویژه خبری از شبکه خاوران، اظهار داشت: این سفر خیرات و برکات فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این سفر با سفرهای قبلی هیئت دولت به استان ها متفاوت بود. همیشه قاعده بر این بود که تیم های کارشناسی، چند روز قبل از حضور رئیس جمهور به استان ها می رفتند و با رصد مسایل مختلف از نزدیک، نیازها احصا می شد و در قالب مباحث کارشناسی به عنوان مصوبات سفر اعلام می شد سرزده بودن و بدون تشریفات برگزار شدن این سفر، هزینه ها را بسیار کاهش می دهد که اقدام بسیار ارزنده ای است. 

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: آن چه در قالب مصوبات سفر قید می شود، مواردی است که در جریان سفر رقم خورده و مقرر شده است با تلاش مدیران جمع بندی شود. 

ملانوری عنوان داشت: رئیس جمهور ابتدا وارد طبس شده و پس از دیدار با مردم طبس با حضور در معدن ذغال سنگ پروده با کارگران این معدن گفت و گو کرد. پس از به بیرجند آمده و با حضور در مزار شهدا، محله کاظمیه، دیدار با نخبگان و شورای اداری شرکت کرد. 

وی به مباحث بیان شده در بازدیدها و شورای اداری پرداخت و گفت: پرداخت مطالبات و دیون پیمانکاران در اسرع وقت، برگزاری جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک های عضو کنسرسیوم بانکی راه آهن استان در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز، با عنایت به مصوبات قبلی دولت و صندوق توسعه ملی، کمک دولت به فعال کردن پروژه های عمرانی  نیمه فعال استان و حمایت دولت از طرح های مطالعاتی، سرمایه گذاری و اشتغالزا در راستای استفاده از ظرفیت کویر از جمله این مصوبات می باشد.

استاندار خراسان جنوبی تبیین کرد: تکلیف استان در این زمینه، علاوه بر احصای پروژه های نیمه فعال با پیشرفت فیزیکی کم، متوسط و زیاد، ایجاد کارگروهی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیری دانشگاه بیرجند است که طی مدت یک ماه فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در کویر را احصا نموده و طرح های اشتغالزا و قابل اجرا را ارائه نماید.

ملانوری به طرح نهضت گلخانه ای اشاره و افزود: بر اساس تأکید رئیس جمهور بر شتاب بخشی به روند اجرای طرح نهضت گلخانه ای، یکی از مصوبات این سفر، طرح های حمایتی دولت برای تکمیل شهرک های گلخانه ای است. 

وی خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از مصوبات سفر، حمایت دولت از طرح های منتج به فرآوری محصولات استراتژیک استان زرشک، زعفران و عناب است که در راستای ایجاد ارزش افزوده رقم خواهد خورد. 

استاندار خراسان جنوبی به وجود 11 کارخانه تولید محصولات لبنی در استان اشاره و افزود: از مجموع 11 کارخانه تولید محصولات لبنی استان، تنها دو واحد فعال می باشد که در این راستا موضوع تأمین اعتبار و تسهیلات لازم برای فعال سازی واحدهای فرآوری محصولات لبنی استان و تأمین بازار فروش نیز در فهرست مصوبات سفر لحاظ شده است.

ملانوری بر اهمیت موضوع، بازنگری سند توسعه نهبندان تاکید کرد و گفت: بازنگری سند توسعه نهبندان و ارائه به دولت جهت تصویب و عملیاتی شدن آن از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور بود. 

وی خاطرنشان ساخت: اصلاح نظام پیمانکاری معطوف به توجه به حقوق کارگران، راه اندازی ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات، کمک دولت به رفع موانع و فعال سازی واحدهای معدنی و صنعتی نیمه فعال یا غیرفعال و نیز تکلیف دولت به شرکت های دولتی برای سرمایه گذاری صددرصدی در مناطق کمتر توسعه یافته استان و ایجاد ایجاد مشوق ها و جاذبه های خاص مناطق کمتر توسعه یافته، از دیگر مصوبات سفر می باشد. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: فعال شدن مصوبه های معطل مانده، موضوع اجرای خط انتقال سوخت از رفسنجان ، حمایت از پروژه عظیم در حال اجرای انتقال آب خلیج فارس و بهره مندی استان از خط انتقال آب دریای عمان از جمله این مصوبات می باشد. 

ملانوری وی با اشاره به اظهار رضایت رئیس جمهور از اقدامات ستاد توسعه خاوران، ادامه داد: تفویض اختیارات دولت به استان در تأمین زمین، پرداخت تسهیلات و... به منظور تسهیل شرایط سرمایه گذاری نیز در همین راستا در مصوبات لحاظ شده است. 

وی از درخواست استان مبنی بر افزایش شعاع بهره مندی مرزنشینان از یارانه سوخت گفت و افزود: بر اساس رایزنی های صورت گرفته، شعاع بهره مندی مرزنشینان از این یارانه 50 کیلومتر لحاظ خواهد شد. 

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: موضوع کمک به تعاونی محصولات استراتژیک و ارائه طرح های حمایتی دولت با توجه به خشکسالیهای پی در پی استان نیز از دیگر مصوبات این سفر می باشد. و قبل از اجرایی شدن این مصوبات به منظور حمایت از کشاورزان بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی با حمایت تعاون روستایی پیگیری میشود. 

ملانوری به راه اندازی شرکت تعاونی بزرگی تحت عنوان تعاونی تولید کننده محصولات استراتژیک استان اشاره و گفت: مراحل اولیه تاسیس این شرکت تعاونی گذرانده شده و در مرحله عرضه سهام است که اعضای آن کشاورزان استان خواهند بود‌.

وی خاطرنشان کرد: توجه و تامین اعتبار برای راه آهن، راه های اصلی خراسان جنوبی،  باند دوم و ارائه طرح های حمایتی دولت با توجه به خشکسالی های پی در پی از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی است. 

استاندار خراسان جنوبی به نیمه فعال و غیر فهال بودن ۲۳۰ واحد صنعتی استان اشاره و  افزود: اگر از معادن استان به ویژه شهرستان طبس که ۸ هزار اشتغال دارد حمایت شود ظرفیت تولید و اشتغال تا دو برابر افزایش خواهد داشت.

ملانوری با اشاره به مرز و ظرفیت آن، بیان داشت: در حال حاضر دو بازارچه استان فعال است؛ بازارچه یزدان برای مسائل خرده فروشی فعال شده که طی روزهای آینده مبادلات تجاری انجام خواهد شد و بازگشایی بازارچه دوکوهانه و گلورده نیز از خواسته های ما است. 

وی عنوان داشت: تکمیل مجتمع های آبرسانی، تامین نهاده های دامی، مطالعات آبهای ژرف، حمایت از صنایع دستی، ماده ۲۳ و ۵۶، تولید و توسعه مسکن به اندازه یک میلیون واحد از جمله مسائل مطرح شده در سفر رئیس جمهور و مورد توجه ایشان است. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که بنا به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و شخص رئیس جمهور، در همه مصوبات باید پیوست فرهنگی مورد توجه باشد، متذکر شد: دستگاه های اجرایی در اسرع وقت طرح ها و برنامه های پیشنهادی خود را جمع بندی نموده در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دهند تا در قالب مصوبات سفر جمع بندی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول