اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضرب‌الاجل «ملانوری» برای فرمانداران؛ لزوم کاهش رنگ و افزایش آمار واکسیناسیون

استاندار خراسان‌جنوبی بر یک درجه تغییر رنگ و افزایش آمار واکسیناسیون تا هفته آینده در همه شهرستان‌ها تأکید کرد.

ضرب‌الاجل «ملانوری» برای فرمانداران؛ لزوم کاهش رنگ و افزایش آمار واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: فرمانداران کلیه شهرستان‌های استان موظف‌اند با برنامه‌ریزی درست نسبت به بهبود شرایط موجود اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه با ابتلای هر ۴ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، رنگ یک منطقه، قرمز می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این آمار، با کاهش هر یک نفر مبتلای به بیماری می‌توانیم تغییر رنگ را شاهد باشیم و به عبارتی با کمتر شدن یک نفر از شمار بیماران کرونایی، شهرستان‌ها از رنگ قرمز خارج می‌شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به بار روانی رنگ‌ها، بیان داشت: تغییر رنگ شهرها، امکان بازگشت محدودیت‌ها را به همراه دارد که بالطبع همه امورات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

ملانوری تأکید کرد: بمباران تبلیغاتی رسانه‌ها، تلاش فرمانداران، همت مردم و هم‌افزایی و همراهی همه حوزه‌ها در بهتر شدن شرایط موجود نقش به سزایی دارد.

وی با مخاطب قرار دادن فرمانداران که به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسه حضور داشتند، متذکر شد: هیچ شهری نباید وضعیت وخیم‌تری پیدا کند لذا تمام وقت خود را بگذارید و برای مدیریت شرایط اقدام کنید.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه شهر قاین، بیرجند و طبس قرمز هستند، گفت: این سه شهرستان باید تا شنبه آینده از وضعیت قرمز خارج شوند.

ملانوری با تأکید بر نقش واکسیناسیون در کاهش ابتلا و عوارض بیماری، تصریح کرد: فرمانداران کلیه شهرستان‌ها به ویژه طبس، قاین و بیرجند باید پوشش واکسیناسیون خود را به بالای ۸۰ درصد برسانند.

وی تأکید کرد: اصل و اساس مدیریت بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و هر جا بر این موضوع دقت شده، آمار ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا کرده لذا روشنگری در این زمینه مورد تأکید است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: تلاش دستگاه‌های اجرایی مداخله‌گر در مدیریت بیماری و دقت نظر مردم نسبتاً مطلوب است اما وضعیت شکننده و غیرقابل پیش‌بینی است لذا همه باید برای مناسب‌تر شدن شرایط تلاش خود را بکنند.

ملانوری موضع بازگشایی مدارس را از دغدغه‌های خانواده‌ها عنوان و مطرح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس مقطع متوسطه دوم از نیمه آبان حضوری شده و متوسطه اول نیز از اول آذرماه شروع می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای مقطع ابتدایی استعلام می‌کنیم و هر آن چه مصوبه ستاد ملی کرونا باشد به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است و مسئولیت آن نیز به عهده مدیران است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری به مدرسه است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها میزان رعایت ضوابط بهداشتی در مراکز آموزشی بالای ۹۰ درصد است که باید به ۱۰۰ درصد برسد.

ملانوری به شرایط موجود استان و فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید در این زمینه مداخلات لازم را انجام دهند و ضمن تأکید بر رعایت ضوابط بهداشتی توسط جامعه هدف، بر روند اجرای دستورالعمل‌ها هم نظارت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول