اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دولت برای عملیاتی شدن مصوبات راه‌آهن خراسان‌جنوبی پای کار می‌آید

وزیر راه و شهرسازی در جلسه نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزاد راهی کشور برای پیگیری مصوبات راه‌آهن خراسان‌جنوبی در دولت قول مساعد داد.

دولت برای عملیاتی شدن مصوبات راه‌آهن خراسان‌جنوبی پای کار می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی، موضوع تسهیل و تسریع در روند اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- بیرجند-مشهد از مباحث اصلی جلسه نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری دراحداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی کشور بود که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و با حضور جواد قناعت استاندار خراسان‌جنوبی، فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در کنار نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و دیگر حوزه‌های متولی و بانک‌های حاضر در کنسرسیوم بانکی این پروژه همراه بود، در مورد راهکارهای سرعت بخشیدن به پروژه راه‌آهن استان بحث و رایزنی شد.

در این جلسه مقرر شد، بانک‌های عامل با محوریت بانک رفاه حداکثر تا هفته آینده نسبت به تعیین و اعلام مبلغ پذیرش عاملیت بانکی تا سقف  ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اقدام تا مقدمات برای انعقاد قراردادها و روال قانونی پرداخت فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز قول داد: همه مصوبات مربوط به این موضوع را با جدیت در دولت پیگیری کند.
لازم به یادآوری است، کریدور ریلی چابهار- زاهدان - بیرجند به سمت یونسی و مشهد از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی شمال به جنوب  است که ترانزیت و صادرات کالا و مسافر را از بندر چابهار به سمت کشورهای آسیای میانه فعال می‌کند و از ظرفیت‌های بسیار خوب در حمل بار و مسافر در شرق کشور است.

اجرای این کریدور در سه قطعه چابهار- زاهدان به طول ۶۳۰ کیلومتر، زاهدان - بیرجند به طول ۶۰۰ کیلومتر و بیرجند - یونسی به طول ۲۷۱ کیلومتر، مصوبه هیئت وزیران را مبنی بر تأمین اعتبار در قالب ۷۰ درصد توسط صندوق توسعه ملی، ۲۰ درصد آورده کنسرسیوم ریلی و ۱۰ درصد وزارت راه و شهرسازی را دارد.

موضوع سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه به عنوان مطالبه خراسان‌جنوبی در سفر ۱۹ شهریور رئیس جمهور مطرح شد و طبق دستور دکتر سید ابراهیم رئیسی مقرر شد وزارت راه و شهرسازی این موضوع را به جد پیگیری کند، بنابراین حدود یک ماه و نیم قبل و طی جلسه‌ای بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی پیشنهادات خود را ارائه کردند و موارد عنوان شده به طور ویژه در جلسه امروز مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول